Utställningstråden 2019

I lördags var vi i Eslöv! Shiera lyckades vinna en jättestor öppenklass med CK och blev BIM med sitt tredje svenska cert! Därmed blev hon svensk, finsk och dansk champion! ✌🏼😍

Igår var det Ballerups tur! Även där lyckas hon vinna en stor öppenklass med CK och blir 3 BTK med reserv-cacib! Väldigt snål domare då bara 4 av 31 hundar fick CK! Så väldigt nöjd med det resultatet! 👌🏼

En bra helg! 🌟

KvDIEV5.jpg
Den bästa helgen på länge :love:
 
Jag har anmält Lemmy till MyDog :love: pga skada så var senast han ställdes ut på just MyDog i år så det kommer vara ett år sedan när det är dags igen. Jag är så himla glad att han mår bättre och att jag får ställa honom igen :love: Hoppas såklart på rally och agility snart också men det handlar ju inte den här tråden om :p
 
Ja och Sid han var ju med Shiera både i Eslöv och Ballerup men vi hade inte alls en lika bra helg resultatmässigt då min hund var ful och endast förtjänade VG båda dagarna :rofl: Tur helgen var fantastisk ändå :love:
 
Äh, testa! Jag ska nog anmäla Ebba trots att hon inte heller lär gå bra. :)
Funderar på att anmäla oss till Åstorp också , en SBK-utställning är nog mer hennes grej tror jag.
Åstorp är planen att jag ska anmäla till. Lite tradionen då det är ”min” klubb som arrangerar den :)
 
MyDog är trångt och högljutt, bra att tänka på om man vill ställa ovana valpar/unghundar.

Jag tror också att det finns betydligt trevligare miljöer att träna en oerfaren hund i. En osäker hund kommer nog heller inte att föra sig speciellt bra i den konkurrensen så jag hade inte åkt med min trots att hon inte är osäker i andra moment än för tillfället då bordet...
 
Så har vi då varit i Nybro på utställning. Domaren hittade massa fel på Impa som ingen annan påpekat tidigare så hon fick bara ett slätt excellent. Inget jag tar så allvarligt på då jag vet vad hon har för starka och svaga sidor.

Testa debuterade och hon skötte sig så bra. Vi känner ju fortfarande inte varandra så bra men jag är oerhört imponerad över hur väl hon hanterade allt 🤩 Sen gick det helt fantastiskt bra, HP, BIR-valp och BIS-4:a.
C2E208E0-576A-4E98-925B-26A0921D01CC.jpeg
 
Min kille är på Åland med uppfödaren och lyckades knipa ett finskt cert och blev därmed både finsk champion och nordisk champion då han har ett svenskt och ett danskt championat sen innan :love: BIM på det också. Kritiken är på finska, är det någon här som kan hund-finska? :)
 

Bifogade filer

  • received_439385550035792.jpeg
    received_439385550035792.jpeg
    373,6 KB · Visningar: 43
Varit på inoff idag med Nessie och Nano. Nessie fick superfin kritik men placerade sig efter den andra cardiganen, Nano fick rätt bra kritik och blev BIR till min förvåning då hon både är lite naken och i överkant rent storleksmässigt. Nu blev jag ju lite sugen på att testa ställa henne på Älvsjö i december 😋. Jag som mest kallar henne för ful-hunden eller knäppisen (hon gör en slående imitation av hyenan Flin i Lejonkungen när hon tycker att det matdax eller när hon vet att hon gjort nåt fel).

IMG_20190929_133603.jpg
 
Åkte upp till Sundsvall i helgen med två kompisar och ställde. Ivy fick ytterligare ett Excellent och blev placerad som 2a i unghundsklassen av 6 tikar. Mycket nöjd! Superfin kritik och trevlig domare som tog sig tid att byta några ord med en :D

Vi har anmält till stora Stockholm och MyDog också, spännande...
IMG_20191013_151309_449.jpg
 
Jag har anmält Vilja till Mydog och ska även på en inofficiell nu på lördag och träna tänkte jag 😊. Hon har dock skjutit i höjden så får se vad dom säger på Mydog.

Här är hon ❤

Har du mätt henne, vet du hur hög hon är nu?

Vi lyckades ju mäta in Nano i medium-klassen med ett hårsmån när hon var 18 månader så hoppas att hon inte växt mera, det dax för slutmätningen snart. Det innebär att hon även borde klara inmätningen med en hårsmån i rasen om det så att nån domare väljer att mäta (om hon inte växt).
Funderar starkt på att anmäla henne till stora Sthlm, pälsen är på utväxt nu och hon borde vara hyfsad fullpälsat i december. Ikväll ska jag på ringträning med henne, få se om dottern följer med. Funderar på att försöka få dottern att visa Nano på nån utställning, hon ser automatiskt mindre ut bredvid henne då dottern har över en decimeter med längd än vad jag har :p.
 
Har du mätt henne, vet du hur hög hon är nu?

Vi lyckades ju mäta in Nano i medium-klassen med ett hårsmån när hon var 18 månader så hoppas att hon inte växt mera, det dax för slutmätningen snart. Det innebär att hon även borde klara inmätningen med en hårsmån i rasen om det så att nån domare väljer att mäta (om hon inte växt).
Funderar starkt på att anmäla henne till stora Sthlm, pälsen är på utväxt nu och hon borde vara hyfsad fullpälsat i december. Ikväll ska jag på ringträning med henne, få se om dottern följer med. Funderar på att försöka få dottern att visa Nano på nån utställning, hon ser automatiskt mindre ut bredvid henne då dottern har över en decimeter med längd än vad jag har :p.

Har slutat mäta henne haha :laugh::grin:. Sist låg hon på 38/39 cm och hon väger 8.2 kg .. 4 månader gammal. Så jag tror hon blir för stor :angel:. Men ska ställa ut henne på en inofficiell nu på lördag så får se om domaren vill mäta henne eller ej. Hade varit intressant att få en ordentlig mätning.

Skönt Nano ändå får tävla i Medium då det ar mitt mål men :sneaky:
 
Vilja var på Hässleholms inofficiell utställning igår och blev BIR valp, HP och fick jätte fin kritik 😍👌

"4 månader feminin tik med superläckert temperament, härligt uttryckt, fin hals och proportioner, fin front, fin päls, superfint bakparti, fina fria rörelser " 👌😁

( Köpte en extra rosett då jag tycker hon förtjänade den för hur duktig hon var igår under hela dagen 😁⭐ )
 

Bifogade filer

  • received_2417964178259067.jpeg
    received_2417964178259067.jpeg
    302,7 KB · Visningar: 28

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 012
Senast: Tonto
·
Kropp & Själ Jag förlovade mig 2019, gifte mig i våras. Så mina ringar har jag använt ett tag utan problem. Men för några veckor sen så blev det rött...
Svar
10
· Visningar
564
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
41 42 43
Svar
850
· Visningar
29 273
Tjatter T Har funnits några sådana här trådar tidigare men hittade ingen som var riktigt aktuell. Tänkte vi kunde ha en tråd där vi delar med...
Svar
0
· Visningar
245

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Konstigt simsätt
  • Hat
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp