Utställningstråden 2019

kanske det,men ett HP som ges till alla valpar den oauktoriserade domaren gillar är i min värld inget att ha,men 1a gångs utställare kanske tycker det är kul med 1 lila rosett,som är till 0 användning :)
Och när man är den enda i klassen vars valp INTE får HP så är det inte så kul :cautious: Men hon var ju inte en fyrkantig fluffkartong som ser ut som en vuxen i miniatyr, så borde väl ha förväntat mig det.
 
Och när man är den enda i klassen vars valp INTE får HP så är det inte så kul :cautious: Men hon var ju inte en fyrkantig fluffkartong som ser ut som en vuxen i miniatyr, så borde väl ha förväntat mig det.

Haha, där har vi också varit, två gånger! Inget HP och placerad sist trots att hon var en av få som faktiskt inte hade några som helst problem med miljö, domare eller dylikt. Att Ivy inte när någon utställningsvariat av rasen är jag medveten om, men att det mentala inom rasen värderas SÅ lågt tycker jag är skrämmande.
 
Haha, där har vi också varit, två gånger! Inget HP och placerad sist trots att hon var en av få som faktiskt inte hade några som helst problem med miljö, domare eller dylikt. Att Ivy inte när någon utställningsvariat av rasen är jag medveten om, men att det mentala inom rasen värderas SÅ lågt tycker jag är skrämmande.

Fast på en utställning så bedöms i första hand exteriören, så om hunden inte "håller måttet" exteriört hjälper inte en supermentalitet upp resultatet. Inget märkligt eller fel alls. Däremot kan -och ska- en kass mentalitet dra ner resultatet på en exteriört "perfekt" hund.

På just valpar finns också -helt normalt- ett större överinseende med att de kanske inte beter sig perfekt i den miljön och i ringen.
 
Vi ska åka till Strängnäs om det är 1 maj? 😄 Så åk!
Ja det är den, sitter med anmälan just nu men är lite förvirrad över om jag verkligen behöver fylla i HELA blanketten för en inoff.
Liksom måste de verkligen ha hennes mammas "titel"? Vad nu det är, är det tävlingstitlar?
 
Trodde inte de delades ut så lättvindigt :p
Att resultat från inoff inte gör så mycket nytta är jag med på dock :)
 
Fast på en utställning så bedöms i första hand exteriören, så om hunden inte "håller måttet" exteriört hjälper inte en supermentalitet upp resultatet. Inget märkligt eller fel alls. Däremot kan -och ska- en kass mentalitet dra ner resultatet på en exteriört "perfekt" hund.

På just valpar finns också -helt normalt- ett större överinseende med att de kanske inte beter sig perfekt i den miljön och i ringen.

Absolut är det så och det är precis det jag upplever skrämmande.

Klart det ska finnas ett överseende hos valpars beteende och att det inte skall behöva vara perfekta i ringen, men hundar som gräver hål i marken för att de är panikslagna och bara vill fly? Är det verkligen ett beteende man ska ha "överseende" på?
 
Tänkte försöka ställa Nano nu när man äntligen fått hennes papper, men vi är ju typ uppbokade varje helg på tävlingar..
 
Ställde i Malmö i lördags, det blev excellent och tvåa i unghundsklassen. Är hyfsat nöjd med det, för det var en riktigt snål domare som inte delade ut speciellt många excellent bland 30 anmälda Dsg.
Och min lilla loppa skötte sig kanon i ringen, jämfört med tidigare, så det är jag superglad för :).
Men jag tyckte det var en skitjobbig miljö i Mässhallen - riktigt trångt, svårt att ta sig fram och grymt dålig akustik. Tråkigt!

Min lilla loppa
_20190331_193234.JPG
 
Ja det är den, sitter med anmälan just nu men är lite förvirrad över om jag verkligen behöver fylla i HELA blanketten för en inoff.
Liksom måste de verkligen ha hennes mammas "titel"? Vad nu det är, är det tävlingstitlar?
Titel är ju de titlar en hund fått t.ex KORAD, SEUCH, LPII osv. Och ja, man brukar behöva fylla i hela blanketten även om det bara är en inoff.
 
Ställde i Malmö i lördags, det blev excellent och tvåa i unghundsklassen. Är hyfsat nöjd med det, för det var en riktigt snål domare som inte delade ut speciellt många excellent bland 30 anmälda Dsg.
Och min lilla loppa skötte sig kanon i ringen, jämfört med tidigare, så det är jag superglad för :).
Men jag tyckte det var en skitjobbig miljö i Mässhallen - riktigt trångt, svårt att ta sig fram och grymt dålig akustik. Tråkigt!

Min lilla loppa
Visa bifogad fil 27500
Vi hade samma domare! Håller med om att hon var en riktig snåljåp.. 🙈
 
Har försökt anmäla Nano till utställning men det går inte att betala, vet nån vad det kan bero på?
Det har inte varit några problem förut när jag anmält Nessie via internet-anmälan men nu vill det inte alls :(.
 
Har försökt anmäla Nano till utställning men det går inte att betala, vet nån vad det kan bero på?
Det har inte varit några problem förut när jag anmält Nessie via internet-anmälan men nu vill det inte alls :(.
Det är inte så att anmälningstiden gått ut?
 

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
733
Senast: Ramona
·
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 161
Senast: Tonto
·
Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
Svar
2
· Visningar
362
Senast: lingonben
·
Kropp & Själ Jag förlovade mig 2019, gifte mig i våras. Så mina ringar har jag använt ett tag utan problem. Men för några veckor sen så blev det rött...
Svar
10
· Visningar
614

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp