Utställningstråden 2019

Snabb fråga, har googlat utan framgång. Går det att ställa ut en hund vars ras är FCI-godkänd men inte SKK-godkänd i officiella utställningar i Sverige? Eller är man förpassad till inofficiella utställningar?
 
Efter mycket om och men har jag lyckats anmäla Nano till Gimo, funkade helt plötsligt jättebra när jag betalade från mitt andra kontokort.
Såg nu resultat från rasklubbens inoff utställning och det var flera som fick disc pga storlek och en pga mentalitet. Nano är på håret så stor som de får vara så det kan bli spännande.
 
Snabb fråga, har googlat utan framgång. Går det att ställa ut en hund vars ras är FCI-godkänd men inte SKK-godkänd i officiella utställningar i Sverige? Eller är man förpassad till inofficiella utställningar?
Borde väl gå att ställa internationellt men inte nationellt?
OBS, spekulerar bara - är ingen utställningsmänniska.
 
29521


Min lilla stjärna har varit i Danmark utan mig och kammat hem ett danskt championat :banana:
 
Ni som kan det här med utställning! Kan en hund plocka hur många cert som helst i junior och unghundsklass? :)
 
Kanske inte riktigt hör till tråden, men som sista grej på aussielägret så hängde majoriteten av oss på när en av kvinnorna som deltog kommenderande en "utställning" då en hane skulle ställas ut. Jag fick tydligen till ett riktigt snyggt driv och längd på Asnis steg när jag själv tog ut stegen och hon ställde sig snyggt helt naturligt. Kanske blir det någon utställning ändå utöver att bara få ett VG, även om det inte blir för någon annan anledning än att visa upp en annan typ av aussie utan att åka ut med Sufficient eller Good :D

Tinja är högrest med kortare steg oavsett hur jag springer och har ju aldrig ställt sig snyggt naturligt, men det är för att hon har något knappa vinklar och därmed blir bakhög. Därför har jag alltid behövt flytta på benen för att hon ska stå snyggt. Asni däremot har bättre vinklar och ställer sig därför fint själv :up:
 
Jätteglad :love:
Jag ställer ut så sällan, men Norrköping är på gångavstånd från mig och vi missade i augusti förra året pga kennelhosta i hemmet. Skalman fick sitt andra cert på Älvsjömässan i vintras och i helgen kom första utställningen i år, i Norrköping.....och han fick sitt tredje cert och blev då svensk champion :)
Dagen före fyllde han 3 år, så det blev en perfekt present.....till matte :D
Min första egenuppfödda svenska champinjon.

Skalmans lillasyster Stina fick sitt andra cert och nu kan vi egentligen vänta tills hon fyllt 2 innan vi ställer igen - tyvärr fyller hon 2 en vecka efter augustiutställningen i Norrköping, så känns lite trist :p
Skalman BIR och Stina BIM. Fick lov av domaren att visa båda samtidigt i BIR och BIM då jag var ensam - en ny och lätt krånglig erfarenhet :D

Supertrevlig domare, som var kanon med både människor och hundar. Jag fick extra beröm av domaren efter bedömningen, när jag hämtade kritiklapparna, över finfina fronter på hundarna vilket gjorde mig superglad då det ibland är en sämre grej hos en del heeler :love:
IMG_9097.jpg
 
Jätteglad :love:
Jag ställer ut så sällan, men Norrköping är på gångavstånd från mig och vi missade i augusti förra året pga kennelhosta i hemmet. Skalman fick sitt andra cert på Älvsjömässan i vintras och i helgen kom första utställningen i år, i Norrköping.....och han fick sitt tredje cert och blev då svensk champion :)
Dagen före fyllde han 3 år, så det blev en perfekt present.....till matte :D
Min första egenuppfödda svenska champinjon.

Skalmans lillasyster Stina fick sitt andra cert och nu kan vi egentligen vänta tills hon fyllt 2 innan vi ställer igen - tyvärr fyller hon 2 en vecka efter augustiutställningen i Norrköping, så känns lite trist :p
Skalman BIR och Stina BIM. Fick lov av domaren att visa båda samtidigt i BIR och BIM då jag var ensam - en ny och lätt krånglig erfarenhet :D

Supertrevlig domare, som var kanon med både människor och hundar. Jag fick extra beröm av domaren efter bedömningen, när jag hämtade kritiklapparna, över finfina fronter på hundarna vilket gjorde mig superglad då det ibland är en sämre grej hos en del heeler :love:
Visa bifogad fil 30806
Grattis! :love: Det lät inte jättelätt att visa bägge själv i bir och bim, wow!
 
Grattis! :love: Det lät inte jättelätt att visa bägge själv i bir och bim, wow!
Hehe, kan ha hjälpt av att det bara blev vi kvar då eftersom övrig hund inte blev excellent ;) Domaren sa okej till att jag visade båda och blinkade och sa att han redan bestämt vem av dom som skulle bli bir....så det var nog mest lite för sakens skull jag fick visa så :D men lite kul ändå och att få inse hur svårt det kan vara att visa två !
 
Jätteglad :love:
Jag ställer ut så sällan, men Norrköping är på gångavstånd från mig och vi missade i augusti förra året pga kennelhosta i hemmet. Skalman fick sitt andra cert på Älvsjömässan i vintras och i helgen kom första utställningen i år, i Norrköping.....och han fick sitt tredje cert och blev då svensk champion :)
Dagen före fyllde han 3 år, så det blev en perfekt present.....till matte :D
Min första egenuppfödda svenska champinjon.

Skalmans lillasyster Stina fick sitt andra cert och nu kan vi egentligen vänta tills hon fyllt 2 innan vi ställer igen - tyvärr fyller hon 2 en vecka efter augustiutställningen i Norrköping, så känns lite trist :p
Skalman BIR och Stina BIM. Fick lov av domaren att visa båda samtidigt i BIR och BIM då jag var ensam - en ny och lätt krånglig erfarenhet :D

Supertrevlig domare, som var kanon med både människor och hundar. Jag fick extra beröm av domaren efter bedömningen, när jag hämtade kritiklapparna, över finfina fronter på hundarna vilket gjorde mig superglad då det ibland är en sämre grej hos en del heeler :love:
Visa bifogad fil 30806
Grattis!! 🎉🏆
 
Efter ett rätt långt uppehåll (för att vara mig ;)) så ska vi till Leksand på Lördag. Jag är såååå taggad! Valpen är 6 mån på dagen :D O så fröken prick som ska få springa lite i championklass helt utan krav eller förväntningar.
 

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
709
Senast: Ramona
·
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 145
Senast: Tonto
·
Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
Svar
2
· Visningar
338
Senast: lingonben
·
Kropp & Själ Jag förlovade mig 2019, gifte mig i våras. Så mina ringar har jag använt ett tag utan problem. Men för några veckor sen så blev det rött...
Svar
10
· Visningar
602

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp