Utställningstråden 2019

Är ju helt nybörjare vad det gäller utställningar, men hittat två utställningar här på västkusten jag skulle vilja prova och ställa ut på. Men måste man vara medlem i den klubben för och ställa ut, eller hur funkar det. Är medlem i min rasklubb, det kanske räcker.
Beror på om det är inofficiell eller officiell och även om din hund är valp eller vuxen. På inoffare behöver man inte vara medlem, ej heller om det är valp då det är en en inofficiell klass. Möjligtvis att SKKs utställningar kräver medlemskap även för valp. För officiella utställningar är det oftast medlemskap i arrangerande klubb som gäller.
 
Beror på om det är inofficiell eller officiell och även om din hund är valp eller vuxen. På inoffare behöver man inte vara medlem, ej heller om det är valp då det är en en inofficiell klass. Möjligtvis att SKKs utställningar kräver medlemskap även för valp. För officiella utställningar är det oftast medlemskap i arrangerande klubb som gäller.
Tror båda var inoff, Sen ska jag på en stor utställning som rasklubben ordnar i Gränna. Men där är jag ju medlem. :)
 
Om jag ska ställa ut på en officiell utställning i tex Östergötland eller Västmanland, vad behöver jag för medlemsskap då i SKK?
Är länsklubbsmedlem i Södermanland, men får jag bara ställa i Södermanland då? :confused:
/förvirrad
 
Är ju helt nybörjare vad det gäller utställningar, men hittat två utställningar här på västkusten jag skulle vilja prova och ställa ut på. Men måste man vara medlem i den klubben för och ställa ut, eller hur funkar det. Är medlem i min rasklubb, det kanske räcker.
Om det är inofficiell utställning så krävs inget medlemskap, men om det är en officiell länsklubbsutställning så krävs medlemskap i länsklubb (vanligen kallar man det att vara medlem i SKK). Ditt medlemskap i rasklubben gör att du får ställa ut på rasklubbens utställningar samt på Stockholm Hundmässa.
 
Hur lång tid innan start rekommenderar ni att man är på plats? :)

Är ju svårt att veta exakt när man ska in i ringen. Jag brukar tänka att domaren dömer runt 25 hundar i timmen, men förra helgen var det betydligt långsammare så vi gick in 1,5 tim senare än beräknat... Men en hund som är ovan kan ju behöva landa, en själv kan behöva se sig om, bilda sig en uppfattning om hur domaren vill att hunden visas, tid för rastning och tid för att göra sig klar - dvs gå några träningsrundor för att få hunden med sig, ställa upp den och putsa till den innan det är skarpt.

Så tänker jag.
 
Överlevt min första utställningen och är tacksam att folk är så hjälpsamma mot en nybörjare som mig :angel:
Är super nöjd med kritiken men Ebbot for fram och tillbaka som en boll när jag sprang - fortsatt träning på det!
CB26A97F-9157-46D7-A337-90C78528B878.png
 
Härligt att det gick så fint för er @mysboll! 😍

Kl

För oss gick det bra tyckte jag - hon skötte sig fantastiskt. Men domaren gav ingen bra kritik alls. Orimligt att hon lyckades få ett VG med den kritiken... 🙈
 
För oss gick det bra tyckte jag - hon skötte sig fantastiskt. Men domaren gav ingen bra kritik alls. Orimligt att hon lyckades få ett VG med den kritiken... 🙈
Ni hade samma domare som vi hade igår. Hon hatade Elton (och typ alla hundar kändes det som :rofl:). Supermärklig domare verkligen :p

Kl

Elton fick Good igår i Malmö. Jag vet att han inte förtjänar Excellent än så jag bryr mig egentligen inte om att han bara fick Good, han behöver mogna mer i kroppen. Men domaren var inge bra (första gången hon dömde schnauzer i Sverige) och var väldig snål även mot raserna innan. Hon kände inte ens igenom hundarna och bad mig hålla ordentligt i Elton för att hon skulle stryka handen över hans rygg en gång. Aja, jag anmälde mest för att uppfödaren ville träffa honom och jag är SÅ glad över hur bra han tog miljön. Min lille lantis-hund som aldrig varit ens i närheten av en sån miljö förr och han skötte sig så himla bra. Gjorde lekinviter till de andra hundarna och människorna brydde han sig inte om. Så duktig :love:[/USER][/QUOTE]
 
Ni hade samma domare som vi hade igår. Hon hatade Elton (och typ alla hundar kändes det som :rofl:). Supermärklig domare verkligen :p

Kl

Elton fick Good igår i Malmö. Jag vet att han inte förtjänar Excellent än så jag bryr mig egentligen inte om att han bara fick Good, han behöver mogna mer i kroppen. Men domaren var inge bra (första gången hon dömde schnauzer i Sverige) och var väldig snål även mot raserna innan. Hon kände inte ens igenom hundarna och bad mig hålla ordentligt i Elton för att hon skulle stryka handen över hans rygg en gång. Aja, jag anmälde mest för att uppfödaren ville träffa honom och jag är SÅ glad över hur bra han tog miljön. Min lille lantis-hund som aldrig varit ens i närheten av en sån miljö förr och han skötte sig så himla bra. Gjorde lekinviter till de andra hundarna och människorna brydde han sig inte om. Så duktig :love:[/USER]
[/QUOTE]

Ja men visst var hon tråkig? Kände inte på våra hundar heller. Gruppen efter vara bara 3 st så dem kände hon på, men inte vår grupp som var 9 st.
Ebba skötte sig också fantastiskt, så jag är nöjd som tusan, och hon som visade (hennes f.d fodervärd) gjorde ett jättefint jobb!

Domaren var dock generös med excellent i vår grupp. 7 av 9 hundar fick excellent, Ebba VG och den 9e fick good.
 
En vän försöker övertyga mig om att anmäla till en inoff i strängnäs så vi kan ställa våra pluttar båda två. Senast fick Asni inte ens ett HP :rofl: Men det kan ju vara kul miljöträning.
 
En vän försöker övertyga mig om att anmäla till en inoff i strängnäs så vi kan ställa våra pluttar båda två. Senast fick Asni inte ens ett HP :rofl: Men det kan ju vara kul miljöträning.

Nu är jag ganska oinvigd, men ett HP är väl rätt bra eller? Då jag tänker att det inte är konstigt att man inte får det, typ? Jag kan ha jättefel dock 🙈😂
 
Nu är du negativ tycker jag! Svansson har fått ett enda HP under sin korta utställningskarriär, på pudelklubbens inofficiella utställning. Det HPt är jag mycket nöjd med ;):angel:
kanske det,men ett HP som ges till alla valpar den oauktoriserade domaren gillar är i min värld inget att ha,men 1a gångs utställare kanske tycker det är kul med 1 lila rosett,som är till 0 användning :)
 

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
720
Senast: Ramona
·
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 148
Senast: Tonto
·
Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
Svar
2
· Visningar
344
Senast: lingonben
·
Kropp & Själ Jag förlovade mig 2019, gifte mig i våras. Så mina ringar har jag använt ett tag utan problem. Men för några veckor sen så blev det rött...
Svar
10
· Visningar
605

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp