Utställningstråden 2020

bollen__

Trådstartare
Årets första SKK utställning pågår i Göteborg just nu, MyDog. För vissa är den redan avklarad och andra har en dag kvar. Hur har det gått?

Här är årets utställningstråd, in med bilder och resultat nu! :laugh:
 
Vi var där där fre-lör och ja.. vad ska man säga? Jag är i chock! 😂

I fredags vinner Alpina championklassen med CK och blir BIR! Shiera blir tvåa i championklassen och även 2BTK! 😱😍

Igår var vi såklart redan väldigt nöjda med helgen plus att det var 10 tikar till den dagen så vi hade inga större förhoppningar. Men döm om min förvåning när Alpina blir BIR igen! Den här gången med cacib och crufts-kval! 😭🙌🏻😍 Shiera blir åter igen tvåa i championklassen men den här gången ”bara” 3BTK! 😂❤️

Alpinas systerdöttrar plockade även certen båda dagarna och vår uppfödargrupp fick springa final båda dagarna. Tyvärr utan placering den här gången men vi är sjukt nöjda ändå! ✌🏻🌟

Båda fick sjukt fin kritik båda dagarna men Shieras kritik från fredagen tror jag att jag måste rama in! 😂

zqvW1AT.jpg

C2H2DgV.jpg

1HrLFgd.jpg

YojR2Uz.jpg

dcszMah.jpg

1yRt81u.jpg
 
Vi var där där fre-lör och ja.. vad ska man säga? Jag är i chock! 😂

I fredags vinner Alpina championklassen med CK och blir BIR! Shiera blir tvåa i championklassen och även 2BTK! 😱😍

Igår var vi såklart redan väldigt nöjda med helgen plus att det var 10 tikar till den dagen så vi hade inga större förhoppningar. Men döm om min förvåning när Alpina blir BIR igen! Den här gången med cacib och crufts-kval! 😭🙌🏻😍 Shiera blir åter igen tvåa i championklassen men den här gången ”bara” 3BTK! 😂

Alpinas systerdöttrar plockade även certen båda dagarna och vår uppfödargrupp fick springa final båda dagarna. Tyvärr utan placering den här gången men vi är sjukt nöjda ändå! ✌🏻🌟

Båda fick sjukt fin kritik båda dagarna men Shieras kritik från fredagen tror jag att jag måste rama in! 😂

zqvW1AT.jpg

C2H2DgV.jpg

1HrLFgd.jpg

YojR2Uz.jpg

dcszMah.jpg

1yRt81u.jpg

WOW!! Grattis :banana::bump::banana::bump:
 
Vi hade det mycket trevligt på MyDog, men framgångarna uteblev som väntat. Winter är alldeles för omogen ännu, så det blev ett VG på fredag och ett slätt Excellent på lördag. Dock fin kritik på lördagen och domaren delade bara ut ett CK bland hanarna. Men det blir inga fler utställningar förrän rasspecialerna börjar i maj. Lite tråkigt att missa alla chanser på juniortitlar, men så är det ibland. :)

Bilden på herr långbent och luftig säger väl allt. ;)
 

Bifogade filer

  • IMG_3718.jpg
    IMG_3718.jpg
    172,5 KB · Visningar: 58
Lemmy var också på MyDog men resulatet var inte så mycket att hänga i julgranen. Dock fick han superfin muntlig kommentar av domaren om sitt temperament vilket var jätteroligt!
På fredagen blev resultatet ecx, ckl:3 och på lördagen BH-4. Men han har varit så glad och peppig i ringen och skötte sig verkligen bra trots att han inte ställts sen MyDog 2019 pga skada så det kändes bra på så sätt. :heart han är också rätt urfälld :angel:

81263611_1039524803058151_7325252832850870272_n.jpg
 
I maj ska uppfödaren ställa ut Nora. Tills dess har jag lovat att försöka träna henne att stå snyggt, stilla och bli pillad på osv, vilket inte är några problem alls. Det jag tycker är svårt är att få henne att stå i rätt position. Är det någon som har lust att komma med synpunkter och tips utifrån bild på hur det ser ut nu. Vad ska jag ändra på? Tänka på? Vill ju göra det här så bra jag kan såklart, tänk om jag gör fel :nailbiting:
B630A051-4C74-4335-BA82-F5CFDA96A43C.jpeg
 
I maj ska uppfödaren ställa ut Nora. Tills dess har jag lovat att försöka träna henne att stå snyggt, stilla och bli pillad på osv, vilket inte är några problem alls. Det jag tycker är svårt är att få henne att stå i rätt position. Är det någon som har lust att komma med synpunkter och tips utifrån bild på hur det ser ut nu. Vad ska jag ändra på? Tänka på? Vill ju göra det här så bra jag kan såklart, tänk om jag gör fel :nailbiting:
Visa bifogad fil 45501
Bakbenen är för långt bak,frambenen ska vara lodade med "axeln" just på bilden är dom för långt fram,sen ska hon inte vara så rädd att svansen är mellan benen,den ska vara glad och huvdet ska inte dras framåt utan mera uppåt bakåt.

Nu vet ju jag att hon är ung,men lite mer mat skulle inte skada.
 
Bakbenen är för långt bak,frambenen ska vara lodade med "axeln" just på bilden är dom för långt fram,sen ska hon inte vara så rädd att svansen är mellan benen,den ska vara glad och huvdet ska inte dras framåt utan mera uppåt bakåt.

Nu vet ju jag att hon är ung,men lite mer mat skulle inte skada.

Tack! Ska tänka på detaljerna framöver. Svårt ju!
Jag drar inte i huvudet men jag förstår att det ser ut så. Och hon är inte rädd, hon har nästan alltid svansen sådär, oavsett.
81F38898-B934-47DF-9C95-9503A5408473.jpeg


Ang. mer mat så är det inte så att jag svälter henne, hon får mer än sin dagliga giva. Hon magrade av jättemycket när hon gick in i löpet och har inte riktigt hämtat hem det än.
 

  1. Tack! Ska tänka på detaljerna framöver. Svårt ju!
    Jag drar inte i huvudet men jag förstår att det ser ut så. Och hon är inte rädd, hon har nästan alltid svansen sådär, oavsett.
    Visa bifogad fil 45506

    Ang. mer mat så är det inte så att jag svälter henne, hon får mer än sin dagliga giva. Hon magrade av jättemycket när hon gick in i löpet och har inte riktigt hämtat hem det än.
    Jag tycker inte att hon är för tunn faktiskt. Kommer bli bra när hon växer på sig och musklat sig mer.
 
Vad innebär det om en utställning är en clubutställning (svenska hundklubben) som är CAC berättigad?
 
Jag siktar in mig på Västerås och hoppas att Fenna kan knipa sitt sista cert där. Hundmässan gav mig ju lite hopp om att hon kan bli Champion eftersom hon knep sitt 2:a cert där efter 4 års jagande. :angel:
 
Sorry om det inte ska postas utställningsfrågor i denna tråd!
Ska ställa ut för första gången i västerås.
Nummerlapp, hur/var får man den?
Hörs det tydligt när man ska in, ropar de in en?
Säger de hur man ska springa?
 
Sorry om det inte ska postas utställningsfrågor i denna tråd!
Ska ställa ut för första gången i västerås.
Nummerlapp, hur/var får man den?
Hörs det tydligt när man ska in, ropar de in en?
Säger de hur man ska springa?
Det är helt ok! :)
Är det den officiella i April som du ska ställa på? Isf får du nummerlappen hemskickad per post eller mail beroende på vad du valde vid anmälningtillfället.
En ringsekreterare i din ring ropar vilka nummer som ska in i ringen men det är alltså en person med sin egen röstkapacitet, ingen megafon eller högtalare och det är mycket folk och ringarna tätt så det är ofta svårt att höra. Skulle säga att det är viktigt att själv hålla koll när det är din tur. Det går ju i nummerordning så håll koll på vilket nummer som är i ringen.
Domaren kommer säga åt dig hur du ska springa. Du kan även tjuvkika lite på de innan dig så är du lite förberedd.

Lycka till!:up:
 
Sorry om det inte ska postas utställningsfrågor i denna tråd!
Ska ställa ut för första gången i västerås.
Nummerlapp, hur/var får man den?
Hörs det tydligt när man ska in, ropar de in en?
Säger de hur man ska springa?
Jag tittade en del på Youtube på min ras innan jag visade första gången, så fick jag iaf en bild av hur det kunde se ut 😁 Lycka till!
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 296
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 371
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 538
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Dejtingtråden del 37
  • Konstigt simsätt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp