Utställningstråden 2018

Gnist

Trådstartare
Startas redan nu :D

Söta fröken Bonnys premiär blir nog en inoffare som kommer hållas på gångavstånd från där vi bor i Mars, så det känns ju som en lämplig liten promenad och första erfarenhet för henne, i dylika sammanhang :up:
 
Ev My Dog - har typ ett dygn kvar att bestämma mig på :D
Lilla heelerspecialen i mars
Norrköping i Juni
Norrköping i augusti
Stora heelerspecialen i augusti
och förhoppningsvis Stora Stockholm i december :)

Dom får räcka gott åt mig nästa år :)
 
För oss blir det MyDog, båda dagarna. Efter det är det tänkt att bli AtiBox i slutet av maj och så förhoppningsvis årets alla (nåja, bara fem i år) boxerspecialer. Eftersom det är så få specialer i år funderar jag på några fler SKK, men mycket beror på om vi fixar bruksmeriterna. Skulle vi göra det samt få klart championatet är jag sugen på lite utflykter utomlands också.
 
Jag kommer bara köra Strängnäs, Västerås, Köping, Eskilstuna och ev Hundmässan nästa år beroende på vad för domare det blir. :) Nästa år blir det även rasspecial vilket ska bli kul. :love:
 
Startas redan nu :D

Söta fröken Bonnys premiär blir nog en inoffare som kommer hållas på gångavstånd från där vi bor i Mars, så det känns ju som en lämplig liten promenad och första erfarenhet för henne, i dylika sammanhang :up:
Tro om det är samma som jag funderade på om jag skulle ta Sid till? :D
 
Jag kommer ev ställa Lyxa 2 gånger i veteranklass 2018, en gång på en SBK-utställning (skulle vi lyckas snika åt oss ett cert på en sån blir hon SE UCh, chansen är ju dock inte så stor :D ) och en gång på rasspecialen som sker i Borås den 1/7 (samma dag som Lyxa fyller 9). Detta då om inga agilitytävlingar krockar med det, då prioriteras agilityn.

Hade varit kul att visa upp en pigg, fräsch veteran som är i fysisk toppform, trippel arbetschampion samt fortfarande tävlingsaktiv :) .
 
Qine lär debutera på några inoffare under vintern-våren, antagligen oftast i Boden eller Piteå pga trevliga (eller iaf varma) lokaler.
Qine blir 9mån i slutet av juni, så efter det blir det troligen Piteå Int, Överkalix Nat, och SDHK i Luleå under sommar/höst.
Tassa skulle behöva några CACIB, men jag får se hur det blir utifrån eventuell valpkull.
Planerar åka till Estland i augusti (kommer inte ihåg om det är estnisk eller baltisk vinnarutställning). Får se vem jag ställer, om det blir någon av mina egna och/eller mentorns.
Om jag får låna någon av mentorns hundar så blir det även Piteå Nat i maj och Vännäs i juni.
Standardsommar bortsett från Estland :D
 
Qine lär debutera på några inoffare under vintern-våren, antagligen oftast i Boden eller Piteå pga trevliga (eller iaf varma) lokaler.
Qine blir 9mån i slutet av juni, så efter det blir det troligen Piteå Int, Överkalix Nat, och SDHK i Luleå under sommar/höst.
Tassa skulle behöva några CACIB, men jag får se hur det blir utifrån eventuell valpkull.
Planerar åka till Estland i augusti (kommer inte ihåg om det är estnisk eller baltisk vinnarutställning). Får se vem jag ställer, om det blir någon av mina egna och/eller mentorns.
Om jag får låna någon av mentorns hundar så blir det även Piteå Nat i maj och Vännäs i juni.
Standardsommar bortsett från Estland :D
Estland lät ju spännande! Bilar du till stockholm och sen båt eller flyger du? Kom i samma sekund jag skrev på att dina är ju en aning mindre än mina :angel:
 
Estland lät ju spännande! Bilar du till stockholm och sen båt eller flyger du? Kom i samma sekund jag skrev på att dina är ju en aning mindre än mina :angel:
Vi håller på att organisera en buss, tror den kommer gå genom Finland, men jag är inte säker, jag bara betalar och åker med :D
 
Vi kommer åka på det mesta i Sverige, Danmark och ev. Norge så länge hundarna är i päls. Är även sugen på Litauen i höst om jag hittar någon att åka med som inte är en konkurrent. :angel:
 
Har du några datum på specialerna?
Letade på hemsidan men hittade inga...

För oss blir det MyDog, båda dagarna. Efter det är det tänkt att bli AtiBox i slutet av maj och så förhoppningsvis årets alla (nåja, bara fem i år) boxerspecialer. Eftersom det är så få specialer i år funderar jag på några fler SKK, men mycket beror på om vi fixar bruksmeriterna. Skulle vi göra det samt få klart championatet är jag sugen på lite utflykter utomlands också.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 080
Senast: Bulldoozer
·
Hundträning Har en 12-veckors schäfervalp som är otroligt stabil och lugn. Både hemma, i stallet, nya miljöer osv. Han håller sig nära mig men är...
Svar
10
· Visningar
1 119
Senast: Stergo
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 507
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 665
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp