Uttråkad häst..?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Aprile
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 940
A

Aprile

Är det någon som har tips till mig?
Jag undrar bara fall nån vet ett bra sätt att sysselsätta en uttråkad häst. Vi har ett litet sto som inte får vara ute så jättelänge på dagen, bara några timmar per dag (sen står hon i boxen). Hon blir ju ganska uttråkad så om nån har nått bra tips..? För denna lilla damen sparkar också i boxdörren vid fodring! Nått bra tips? Det hjälper inte så bra att säga till henne precis :crazy: ..
Så skriv på bara :D
/Aprile :banana:

Sv: Uttråkad häst..?

Varför får hon inte stå ute så länge?

Ni kan ju börja ge henne halm så hon har å tugga på hela tiden (kan göra så hon slutar sparka vid fodring).

En annan sak som funkar ganska bra är ju att lära hästen buga! Bara att hålla en morot mellan benen, brukar sluta med att de gör det själva utan morot! Det gör ju att huvudet får nått att göra iallafall. Även andra konster brukar vara uppskattade!

Hööks har något som kallas för Happy snacker i sitt sortiment, det är som en boll som hängs upp och ovanpå bollen en sorts slicksten i någon smak som ska hålla uttråkade hästar sysselsatta.

Happy horseball kan också funka, min ponny älskade att ha den och slänga (!) med i boxen. :rofl:

Jag har en boll till min häst som fylls med pellets, där är två små hål på varje sida om den vilket gör att hästen puttar runt den i boxen till pelletsen faller ur lite åt gången, det tar ganska lång tid och hästen tycker att det är jättekul att leka med den - väntar på den varje kväll!!!
Se upp så din häst inte börjar väva eller krubbita - är ganska vanligt bland uttråkade hästar!!!!

Tack så mkt för alla tips ;)
Freja, var halt och därför fick hon inte vara ute så mkt.. Men nu är hon frisk igen :D
/Aprile :banana:

Liknande trådar

Gnägg Är nyfiken och vill lära känna alla Bukehästar bättre känner jag. Så undrar vad just din häst har för små personliga egenheter? Min... 2
Svar
24
· Visningar
1 597
Hästmänniskan Hej, jag undrar hur mycket ni rider era gamla hästar. Jag har ett kallblods sto som är 27 år. Pigg och mår bra men vet inte hur mycket...
Svar
12
· Visningar
1 079
Senast: Kilauea
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
17 836
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 410
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Radannonser

Hästnyheter

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar