Bukefalos 28 år!

Utveckling

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var det meningen att jag skulle galopperat med Senioren i våra galoppbackar, men han taggade till så rejält att jag tyckte det var otäckt. Så när han hoppade fram i någon slags terre a terre i den branta nerförsbacken där det skulle vara skritt, då tyckte jag att det fick vara nog och red bort till ridhuset.

Jag jobbade en del i galoppen och tyckte det kändes bra så jag fick ett infall och satte mobilen på filmning igen. Nu blev det ju inte lika bra när jag filmade och jag fick inte till den runda trevliga galoppen jag precis känt, men när jag tittade på filmen kunde jag ändå konstatera att det var bättre än förut. Visst, det var ju lite såsigare än det borde vara men han går inte med giraffhals längre, åtminstone inte så mycket utan kommer ner i formen.

Det finns ju två typer av läromästare. Den ena sorten försöker hela tiden göra sitt bästa. Den andra sorten kräver att piloten gör rätt. Senioren hör helt klart till den andra sorten. Han ger inget gratis. Och tror man någon gång att man kan slappna av och finåka så kan han hitta på bus. Det gjorde han idag :cool:. Men det känns ändå bra för egot att det inte är lika illa som förut.

Svettig kille:
20161204_104126_zpsvykyqbty.jpg~original
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
509
Senast: Takire
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 577
L
  • Artikel
Dagbok Igår så var mamma och pappa och min valp här ❤️ Och det gick faktist ganska bra och valpen och M kom mycket mera överens denhär gången...
Svar
5
· Visningar
846
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
850
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp