Utvecklingen

S

skype

Ni som vigt ert hästliv åt PNH, hur har er utveckling sett ut?
Vore verkligen jättekul att få läsa och se bilder på "Då" och "nu".
Vad som ni känner har växt mest och vad ni fortfarande känner er osäkra på. Hur eran dagliga träning ser ut och vad era drömmar och mål är.

Kom igen nu dela med er gott folk! :banana:


Kram skype! :bump:
 
Sv: Utvecklingen

Ingen?
Jag har tyvärr ingen häst nu så jag kan inte berätta något själv.

Kram skype! :bump:
 
Sv: Utvecklingen

Jag köpte mitt nu 9-åriga Paint sto våren 2004. Hos tidigare ägaren hade hon mest gått i hagen sedan hon satt respekt i dom flesta i sin omgivning. Det gick inte att lyfta bakbenen utan att hon sparkade och hon var mycket svår att hämta i hagen, strök öronen bakåt och vände upp rumpan eller stack iväg. Dessutom var hon nästintill oinriden.
Nu står hon lös på gången, jag kan sitta på en pall och lägga upp hennes bakhov i knät när jag ska kratsa eller verka, hon flyttar sig lätt undan bara för mitt focus, sidepasar både ifrån mig och emot mig och vi har så smått böjat med Finess från marken. Hon är inriden enligt Parelli och är fjäderlätt att flytta men som den Left Brained Introvert häst hon är, har hon ofta mycket åsikter om saker och ting, blir snabbt uttråkad och går ibland uppåt (bockar) stället för att gå fram. Det är A och O att jag har henne "med mig", att hon är focuserad på mig och det vi gör och tycker det är kul, då kan vi göra vad som helst.
Jämför man hur hon är nu jämfört med när jag köpte henne är skillnaden ofattbar men än har vi mycket kvar. Fast det är ju inte alltid målet är det viktigaste utan vägen dit.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 104
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 119
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 796
  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
884
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp