Utvecklingssamtal på arbetet - hur ärlig?

Bonita4

Trådstartare
Jag är provanställd på ett jobb jag började på för nästan 4 månader sen. Imorgon är det dags för utvecklingssamtal med mina två chefer för att utvärdera hur arbetet har gått hittills, hur jag uppfyller mina utvecklingsmål och hur jag vill utveckla min roll framöver. De har redan flaggat för att de är nöjda med mig och vill fokusera mötet på hur vi går vidare när jag blir tillsvidareanställd i januari.

Jag har redan insett att detta är fel plats för mig att arbeta på. Jag trivs jättebra i teamet (det är endast 8 anställda på företaget) men mina arbetsuppgifter är långt ifrån vad jag är utbildad till och vill göra. Jag har därför börjat spana lite nya jobb och har ett par intervjuer inbokade under de kommande veckorna.

Men hur ärlig ska jag vara på mitt utvecklingssamtal imorgon? Precis som jag nämnde så är det ett väldigt litet team och det är väldigt svårt att bara "flyta med" och låtsas som att det regnar.
Jag ser egentligen två alternativ:

1 - Att lägga alla korten på bordet, säga att jag insett att jobbet inte är rätt för mig och att jag börjat se mig om efter annat. Detta riskerar ju att jag blir av med min provanställning innan jag hittat något nytt, men är samtidigt det ärligaste alternativet vilket även underlättar för mina kollegor att hitta en efterträdare.
2 - Att istället flagga för att jag känner mig osäker på min roll och lyfta de områden jag hade velat utvecklats inom. Det finns dock begränsade möjligheter till detta eftersom företaget är litet och jag då skulle behöva ändra hela verksamhetsidén. Detta kan också bli märkligt om jag inom kort får ett nytt jobb och säger upp mig, eftersom det då kommer att framgå att jag sökt nya jobb under hösten.
3 - Ett mellanting?

Eftersom organisationen är så pass liten är jag mån om att göra en bra överlämning.

Hur hade ni agerat?