Bukefalos 28 år!

UVI och stel

Chickengirl

Trådstartare
Jag har en hund som vi i lördags tog till vetrinären då vi misstänkte uvi, vilket stämde, vi kom in i tidigt skede och hon fick medecin.
Nu blöder hon en hel del (pölar), de verkar som hon löper nu oxå men så mkt brukar hon inte blöda, enligt vet så beror de på att hon äter medecin å de som hade blivit infekterat om vi kommit in senare nu kommer ut istället....

Men brukar de bli så, att dom blöder när dom har uvi??

Sen e hon fruktansvärt stel, framför allt i bakpartiet, går sakta, håller svansen ner mellan benen...
Har läst att dom kan bli halta av uvi, men såhär??

Har aldrig haft en hund med uvi, så detta e ju helt nytt för mig.
Hur har era hundar haft de när dom fått uvi???
 
Sv: UVI och stel

Har aldrig personligen haft en hund med UVI som börjat löpa.

Hundar som har en UVI som inte behandlas kan - precis som vi människor - få ont i både buk och rygg. Om din tik står under behandling så känns detta dock relativt osannorlikt!

Har tiken någon temp?
Var ömmar hon när du palperar?

Hade jag varit i dina kläder hade jag åkt in till vet och dubbelkollat så att det inte finns något annat utöver UVI'n som påverkar hunden!

/Swat
 
Sv: UVI och stel

Heej.
Vi har vart hos vetrinären och det va livmoderinflamation så just nu så opereras hon, vi väntar på samtal från vet som skulle ringa när de e klart...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 220
Kropp & Själ Vi har haft något väldigt märkligt loopande runt hemma hos oss som vi tror är samma sjukdom fast vi familjemedlemmar har fått olika...
Svar
6
· Visningar
665
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 313
Senast: Ela
·
Hundhälsa Jag behöver skriva av mig och kanske få lite råd om min hund. Jag har kanske målat fan på väggen som sitter och gråter men det blir lätt...
Svar
13
· Visningar
2 329

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp