UVI som ev ej givit med sig

anonymApril

Trådstartare
Hej, för andra gången denna höst åkte lillan på uvi. Men den här gången gick hon förmodligen ganska länge innan vi fattade och sedan fick vi vänta på tid till vc ett par dagar också… hur som helst så var odlingen positiv och antibiotika sattes in. Men nu är kuren avslutad och hon klagar fortfarande på magont då o då samt sveda vid toalettbesök. Enligt sjuksköterskan på vc (samma som hävdade bestämt att dottern minsann inte kunde ha uvi eftersom hon hade gott allmäntillstånd och inte klagade hela tiden och därför tyckte vi skulle vänta med att söka vård) så kan man ha symptom även efter trots att bakterierna är borta och att vi därför bara ska avvakta. Eftersom mitt förtroende för hen inte är sådär överdrivet stort tänkte jag höra vad era erfarenheter är? Har ni varit med om ngt liknande?
 
Om jag känner att min oro inte blir tagen på allvar av vården, så brukar jag låta min man ringa istället. Han är väldigt trevlig och myndig på telefon, medan jag låter som en mes, så då brukar vi få bra hjälp betydligt snabbare och enklare på alla sätt och vis. (Tyvärr.)

Om det inte gått jättelång tid efter avslutad kur så skulle jag nog avvakta och hålla noga koll på tempen.
Men också ringa 1177 för att rådgöra med dem om olika alternativ.
 
Hej, för andra gången denna höst åkte lillan på uvi. Men den här gången gick hon förmodligen ganska länge innan vi fattade och sedan fick vi vänta på tid till vc ett par dagar också… hur som helst så var odlingen positiv och antibiotika sattes in. Men nu är kuren avslutad och hon klagar fortfarande på magont då o då samt sveda vid toalettbesök. Enligt sjuksköterskan på vc (samma som hävdade bestämt att dottern minsann inte kunde ha uvi eftersom hon hade gott allmäntillstånd och inte klagade hela tiden och därför tyckte vi skulle vänta med att söka vård) så kan man ha symptom även efter trots att bakterierna är borta och att vi därför bara ska avvakta. Eftersom mitt förtroende för hen inte är sådär överdrivet stort tänkte jag höra vad era erfarenheter är? Har ni varit med om ngt liknande?

De gånger min uvi inte gått över efter avslutad antobiotikabehandling så har jag ringt och meddelat läkaren det och så har jag fått en kur till. Ibland samma och ibland har odlingen visat att det behövs en annan.
 
Om jag känner att min oro inte blir tagen på allvar av vården, så brukar jag låta min man ringa istället. Han är väldigt trevlig och myndig på telefon, medan jag låter som en mes, så då brukar vi få bra hjälp betydligt snabbare och enklare på alla sätt och vis. (Tyvärr.)

Om det inte gått jättelång tid efter avslutad kur så skulle jag nog avvakta och hålla noga koll på tempen.
Men också ringa 1177 för att rådgöra med dem om olika alternativ.

Vad tråkigt att läsa, men föga förvånande.. jag upplever dock mig själv som en ganska tydlig person men det kan ju vara något att prova nästa gång ändå kanske, hur vrider det än må kännas! Vi håller koll här hemma så länge, nu är det ju ändå akuten som gäller i ett gäng dagar. Mindre lockande :meh:
 
De gånger min uvi inte gått över efter avslutad antobiotikabehandling så har jag ringt och meddelat läkaren det och så har jag fått en kur till. Ibland samma och ibland har odlingen visat att det behövs en annan.

Okej, låter som jag trodde att det skulle gå till då. Ska se om man kan boka telefontid på egen hand på 1177.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Sedan i mitten på april i år har jag varit inlagd tre gånger på sjukhus för njurbäckeninflammation. Varje gång med intravenös...
Svar
19
· Visningar
1 417
Senast: Summerwind
·
Kropp & Själ Jag har en historia med återkommande UVIer. De går numera i princip alltid över av sig självt efter några dagar och jag har hittat ett...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 598
Senast: Rosett
·
Hundhälsa Hej! Jag börjar med att skriva att jag har förstått att återkommande urinvägsinfektioner är ett vanligt fel på tikvalpar. Jag har en...
Svar
7
· Visningar
3 540
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Kan riskera att bli en rörig tråd, men det är för att det är rörigt just nu. Lite historik: Min vinthund fick urinträngningar och hade...
Svar
5
· Visningar
1 769
Senast: Lime
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp