BernT

Trådstartare
Kan man få ”urinvägsinfektion light”? Jag vaknade 05 imorse av att det gjorde ONT (i vad vet jag inte, blåsan? Snippan? Däromkring iaf) och var så kissnödig. Precis som alla gånger jag haft uvi. Kunde inte gå och kissa för dottern sov på mig och jag pallade inte väcka henne 05. Iaf kunde gå upp vid 6 och kissade, gjorde skitont. Lyckades sen hålla mig typ 30 min mellan varje gång jag inte kunde stå ut längre och behövde kissa igen.

Har druckit lite under dagen men jobbar 10-19 i butik så kan inte springa undan och kissa som jag vill utan får hålla mig. Vilket faktiskt går förvånansvärt bra, annars när jag haft uvi kan jag inte ens gå fem min mellan, för det gör för ont.
Behövde kissa nyss och det gjorde sjukt ont och kom lite rosafärgat blod. Kan jag läka ut detta själv? Har ätit så mkt antibiotika förra året så vill helst undvika det. Dricka typ citronvatten/tranbärssaft ska väl hjälpa?
 
Jag far sa nar jag blir kall. Jag har alltid cranberry piller hemma sa jag kan borja ladda sa fort det svider lite, dessutom hjalper vissa mediciner jag tar ocksa lite.
Cranberry juice och/eller piller brukar hjalpa bra pa mig nar det ar "light".
 
Jag far sa nar jag blir kall. Jag har alltid cranberry piller hemma sa jag kan borja ladda sa fort det svider lite, dessutom hjalper vissa mediciner jag tar ocksa lite.
Cranberry juice och/eller piller brukar hjalpa bra pa mig nar det ar "light".

Det gör betydligt ondare än det brukar göra, men just att jag kan hålla mig mellan gör att det känns ”light” mot annars för då kan jag absolut inte hålla utan måste kissa hela tiden (även fast det inte kommer något).
 
Kan man få ”urinvägsinfektion light”? Jag vaknade 05 imorse av att det gjorde ONT (i vad vet jag inte, blåsan? Snippan? Däromkring iaf) och var så kissnödig. Precis som alla gånger jag haft uvi. Kunde inte gå och kissa för dottern sov på mig och jag pallade inte väcka henne 05. Iaf kunde gå upp vid 6 och kissade, gjorde skitont. Lyckades sen hålla mig typ 30 min mellan varje gång jag inte kunde stå ut längre och behövde kissa igen.

Har druckit lite under dagen men jobbar 10-19 i butik så kan inte springa undan och kissa som jag vill utan får hålla mig. Vilket faktiskt går förvånansvärt bra, annars när jag haft uvi kan jag inte ens gå fem min mellan, för det gör för ont.
Behövde kissa nyss och det gjorde sjukt ont och kom lite rosafärgat blod. Kan jag läka ut detta själv? Har ätit så mkt antibiotika förra året så vill helst undvika det. Dricka typ citronvatten/tranbärssaft ska väl hjälpa?
Det där låter inte light :(
 
Jag far sa nar jag blir kall. Jag har alltid cranberry piller hemma sa jag kan borja ladda sa fort det svider lite, dessutom hjalper vissa mediciner jag tar ocksa lite.
Cranberry juice och/eller piller brukar hjalpa bra pa mig nar det ar "light".

Precis samma för mig! Så fort jag känner ”kalla tår”, viss känsla att behöva kissa fast inget/lite kommer, svidande, lite rosa urin eller så - cranberrytabletter, lime/tranbärdryck, dricker även te för varmt hjälper att kunna dricka mer.

Oreganoolja ska jag testa nästa gång dock, ska tas 5 dagar lite även om symptomen är över. Cranberry mm hjälper inte så direkt som en kompis sagt att oreganoolja gör för henne.
 
Kan man få ”urinvägsinfektion light”? Jag vaknade 05 imorse av att det gjorde ONT (i vad vet jag inte, blåsan? Snippan? Däromkring iaf) och var så kissnödig. Precis som alla gånger jag haft uvi. Kunde inte gå och kissa för dottern sov på mig och jag pallade inte väcka henne 05. Iaf kunde gå upp vid 6 och kissade, gjorde skitont. Lyckades sen hålla mig typ 30 min mellan varje gång jag inte kunde stå ut längre och behövde kissa igen.

Har druckit lite under dagen men jobbar 10-19 i butik så kan inte springa undan och kissa som jag vill utan får hålla mig. Vilket faktiskt går förvånansvärt bra, annars när jag haft uvi kan jag inte ens gå fem min mellan, för det gör för ont.
Behövde kissa nyss och det gjorde sjukt ont och kom lite rosafärgat blod. Kan jag läka ut detta själv? Har ätit så mkt antibiotika förra året så vill helst undvika det. Dricka typ citronvatten/tranbärssaft ska väl hjälpa?

Tycker inte heller att det låter ”light”. En UVI behöver inte ha exakt samma symtom som gången innan. När jag har haft det har det också varierat lite i smärta och trängningar osv från gång till gång.
Senaste gången var så fruktansvärt vidrig. Det kom superplötlsigt med en så intensiv smärta att jag grät en hel kväll och vankade av och an pga smärtan från urinröret och blåsan. Var tvungen att ta Citodon första natten tills antibiotikan börjat få effekt, så illa var det.
Andra gånger har jag kunnat leva som vanligt men kanske behövt kissa lite oftare, har inte då behövt ta något smärtstillande.

Prova med tranbärskapslar och någon smärtstillande/antiinflammatorisk. Hjälper det inte eller blir värre med tydligt blodig urin skulle jag söka vård.
 
Kan man få ”urinvägsinfektion light”? Jag vaknade 05 imorse av att det gjorde ONT (i vad vet jag inte, blåsan? Snippan? Däromkring iaf) och var så kissnödig. Precis som alla gånger jag haft uvi. Kunde inte gå och kissa för dottern sov på mig och jag pallade inte väcka henne 05. Iaf kunde gå upp vid 6 och kissade, gjorde skitont. Lyckades sen hålla mig typ 30 min mellan varje gång jag inte kunde stå ut längre och behövde kissa igen.

Har druckit lite under dagen men jobbar 10-19 i butik så kan inte springa undan och kissa som jag vill utan får hålla mig. Vilket faktiskt går förvånansvärt bra, annars när jag haft uvi kan jag inte ens gå fem min mellan, för det gör för ont.
Behövde kissa nyss och det gjorde sjukt ont och kom lite rosafärgat blod. Kan jag läka ut detta själv? Har ätit så mkt antibiotika förra året så vill helst undvika det. Dricka typ citronvatten/tranbärssaft ska väl hjälpa?

Så länge du inte har feber eller är gravid kan du avvakta. Rikligt med dryck samt smärtstillande. Vid utebliven förbättring alt försämring närmsta dagarna kan du kontakta VC. Blod i urinen är helt ok när man har UVI. 30% läker utan antibiotika.
 
Slutar 1915 så hemma typ 1930, ska gå förbi Ica då och köpa några liter tranbärsjuice sen bara häva. Hatar tranbärsjuice men får tvinga i mig. Är det inte bättre efter helgen får jag gå då, ska förvisso till läkare imorgon men det är en plastikkirurg så tror inte han kan göra så mkt, och på fredag jobbar jag hela dagen. Och helgen är det stängt, finns förvisso jour-vc i värsta fall på helgen.
 
Är det blod i urinen dvs så att du ser att det är blod i kisset?
Man kan blöda lite när urinröret blir irriterat utan att det är någon fara. Så har jag fått och då har det varit lite mer rosaaktigt.
Däremot har jag även haft tydligt rött blod så att det ser ut som om man har mens typ i toan när man kissat och det är ju värre.
 
Är det blod i urinen dvs så att du ser att det är blod i kisset?
Man kan blöda lite när urinröret blir irriterat utan att det är någon fara. Så har jag fått och då har det varit lite mer rosaaktigt.
Däremot har jag även haft tydligt rött blod så att det ser ut som om man har mens typ i toan när man kissat och det är ju värre.

Nä det är bara rosafärgat när jag torkar typ.

@mandalaki ah sant, bara jag slipper filma/fota snippan så :p måste jag kapitulera och gå till vc är det ju för att få antibiotika och det kan ju nån app fixa likaväl.
 
Jag åt tranbärstabletter då när jag hade som mest problem med UVI. De var väldigt effektiva för att förhindra UVI, men jag vet inte om de kan bota en infektion som redan fått fäste. Blir du inte bättre imorgon så tycker jag du ska gå till vårdcentralen och be om antibiotika. SEN skulle jag äta tranbärstabletter regelbundet för att förhindra återfall. Då slipper du dessutom dricka en massa saft :-)
 
Nä det är bara rosafärgat när jag torkar typ.

@mandalaki ah sant, bara jag slipper filma/fota snippan så :p måste jag kapitulera och gå till vc är det ju för att få antibiotika och det kan ju nån app fixa likaväl.
Jag har fått antibiotika utskrivet via telefon med vanliga vc när jag haft uvi. De kunde se att jag haft det förut och borde veta vad jag pratar om typ, behövde inte visa bilder på snippan :D
Nu har de väl stängt men jag tänkte att tom nästa gång kan det också vara värt att prova.
 
Nä det är bara rosafärgat när jag torkar typ.

@mandalaki ah sant, bara jag slipper filma/fota snippan så :p måste jag kapitulera och gå till vc är det ju för att få antibiotika och det kan ju nån app fixa likaväl.
Då hade jag försökt egenbehandla i några dagar. Viktigt att dricka kopiösa mängder vatten. Jag tycker det kan lindra, så att man alltid är jättekissnödig när man ska kissa. Det svider ju som värst om man börjar gå och småskvätta ofta.
 
Jag försökte med citron och tranbär när jag hade sådär. Fick det på en tisdag och det blev lite bättre men fick åka in till akuten med njurbäckeninflammation på söndagen. Så jag hade inte vågat chansa utan hade gått till vårdcentralen.
 
Jag försökte med citron och tranbär när jag hade sådär. Fick det på en tisdag och det blev lite bättre men fick åka in till akuten med njurbäckeninflammation på söndagen. Så jag hade inte vågat chansa utan hade gått till vårdcentralen.
Vilka symptom fick dig tillslut att söka hjälp? Var det antalet dagar bara?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 224
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 353
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Hej! Jag börjar med att skriva att jag har förstått att återkommande urinvägsinfektioner är ett vanligt fel på tikvalpar. Jag har en...
Svar
7
· Visningar
3 614
Senast: animalasia
·
Kropp & Själ Har aldrig haft det förut. Var till VC i fredags för genomgång o påfyllning av recept, nämnde då att jag kanske hade UVI eftersom det...
2
Svar
29
· Visningar
2 241
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Problemhund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp