@BernT Jag tycker det är lättare att dricka tranbären om jag har hälften bubbel vatten. Man dricker ändå så mycket.
Ett tips bara från en som också tycker det smakar skit.
 
Drack 1.5 liter tranbärssaft igår + iaf 0.5 l vatten. Blev knappt kissnödig så var nog lite uttorkad med (är så dålig på att dricka). Ska dricka ordentligt idag och se om det känns bättre.
 
VC sa till mig att överdosera C-vitamin. Drick mycket! För mig funkar det bäst att dricka mycket, äta C-vit och hålla mig så länge jag kan så att när jag väl kissar så kissar jag mycket på en gång. Det irriterar inte urinröret lika mycket som att gå och kissa lite men ofta.
 
Drack 1.5 liter tranbärssaft igår + iaf 0.5 l vatten. Blev knappt kissnödig så var nog lite uttorkad med (är så dålig på att dricka). Ska dricka ordentligt idag och se om det känns bättre.


När du ska kissa, sätt dig på toastolen bak och fram så att du måste hålla benen isär och inte kan spänna ihop benen när det gör ont. Då är det lättare att få ut allt Kiss , är det Kiss kvar i blåsan för att man inte kan få ut allt så är det en grogrund för att bakterier ska kunna växa till sig. Många äldre får uvi för att de inte kan tömma helt.

Så drick massa vatten, kissa bra så försvinner det oftast.
Jag fick njurbäcke inflammation innan jag lärde mig tömma på rätt sätt. Låg på golvet och hulkade av smärta tillslut, inte alls trevligt... Då var smärtan mer i ryggen, man tänkte inte på kissimurrans problem då.
 
Drack 1.5 liter tranbärssaft igår + iaf 0.5 l vatten. Blev knappt kissnödig så var nog lite uttorkad med (är så dålig på att dricka). Ska dricka ordentligt idag och se om det känns bättre.
Om du får i dig vatten lättare än tranbär så kör på bara vatten. Tranbär gör nog ingen skillnad nu när det väl är igång utan det är mängden vätska som hjälper. Hinka i dig så mycket du bara kan!
 
Vilka symptom fick dig tillslut att söka hjälp? Var det antalet dagar bara?
Kissade rosa från dag 1 och hade ont. Blev bättre och kissade inte rosa längre men hade lite ont. Sen på fredagen gjorde det ont igen och kissade rosa igen sen började det göra ont i sidan/njuren. På lördagen hade jag lite feber och fick hålla i sidan när jag gick pga smärta. Och på söndagen blev jag hemskickad från jobbet när dom andra fått tagit rast eftersom jag var väldigt medtagen av feber och av smärtan i sidan. Men hade vi inte ringt 1177 så hade jag väntat till måndagen med att gå till vårdcentralen men 1177 tyckte att akuten var lämpligt.
Jag hade aldrig haft uvi förut så visste inte vad som var normalt och inte
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 131
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 323
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Hej! Jag börjar med att skriva att jag har förstått att återkommande urinvägsinfektioner är ett vanligt fel på tikvalpar. Jag har en...
Svar
7
· Visningar
3 583
Senast: animalasia
·
Kropp & Själ Har aldrig haft det förut. Var till VC i fredags för genomgång o påfyllning av recept, nämnde då att jag kanske hade UVI eftersom det...
2
Svar
29
· Visningar
2 232
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp