Bukefalos 28 år!

movi

Trådstartare
Lite förklaring längre ner, så läs inte om du inte vill läsa om blod/urin.

Misstänker att jag dragit på mig en urinvägsinfektion.
Finns det något jag kan göra själv för att lindra/hjälpa?

Dels gör det ont när jag kissar, ej svider, urinen är mörkare så säkert blod i urinen och det kommer även en pytteliten blodklump vid varje kiss.

Drar mig för att belasta vården, det har jag gjort ändå denna vecka och kostat massa pengar 😁
MR av hjärntumör med och utan kontrastvätska, dessutom skar jag mig rejält på jobbet och fick sy 9 stygn och stelkrampsspruta.
 
Lite förklaring längre ner, så läs inte om du inte vill läsa om blod/urin.

Misstänker att jag dragit på mig en urinvägsinfektion.
Finns det något jag kan göra själv för att lindra/hjälpa?

Dels gör det ont när jag kissar, ej svider, urinen är mörkare så säkert blod i urinen och det kommer även en pytteliten blodklump vid varje kiss.

Drar mig för att belasta vården, det har jag gjort ändå denna vecka och kostat massa pengar 😁
MR av hjärntumör med och utan kontrastvätska, dessutom skar jag mig rejält på jobbet och fick sy 9 stygn och stelkrampsspruta.

Med tanke på tumören, tar du medicin som sänker immunförsvaret? Jag hade allra minst ringt 1177 men mest troligt fixat en akuttid (jag tar immundämpande medicin och med så stor påverkan hade jag inte väntat med att söka vård).
 
Med tanke på tumören, tar du medicin som sänker immunförsvaret? Jag hade allra minst ringt 1177 men mest troligt fixat en akuttid (jag tar immundämpande medicin och med så stor påverkan hade jag inte väntat med att söka vård).
Tack för svar! Tar inga mediciner för tumören. Jag opererade bort det mesta av den för drygt 1 år sen, men har en liten rackare kvar som kontrolleras med MR var 4-6e månad. En sån kontroll var i måndags, där det sågs att det börjat komma en liten ny tillväxt. Så just nu inga mediciner.
 
Tack för svar! Tar inga mediciner för tumören. Jag opererade bort det mesta av den för drygt 1 år sen, men har en liten rackare kvar som kontrolleras med MR var 4-6e månad. En sån kontroll var i måndags, där det sågs att det börjat komma en liten ny tillväxt. Så just nu inga mediciner.

Jag hade ändå som minimum ringt 1177.
 
Jag hade definitivt kontaktart vc.
Nog för att man ska tänka sej för angående belasta sjukvården men jag tänker att nån måtta får det vara för den enskilde 😎🙈
Blod i urinen ska kollas upp, mamma fick åka direkt till urologen, det var ingen fara men det tog på allvar omedelbart.
 
Strunta i 1177 och boka istället en akuttid på din vårdcentral direkt istället. Blod i urinen kan vara inget speciellt men det är alltid koll när det är så.
 
Inga bakterier i urinen, och det visade inget blod i urinen, konstigt med tanke på att jag kissat pyttesmå klumpar. . Odling tagen och skickad. Möjlig orsak kan vara kontrastvätskan. Den går genom njurar, in i urinrör och sen kissas ut. Jag fick kontrast i måndags, och på fredagsmorgonen började jag känna lite lite grann, typ att "jag har nog blivit kall-ont", och så lite mer under helgen.
Om jag fattade det rätt, så tar det en vecka för kontrast att lämna kroppen.
 
Inga bakterier i urinen, och det visade inget blod i urinen, konstigt med tanke på att jag kissat pyttesmå klumpar. . Odling tagen och skickad. Möjlig orsak kan vara kontrastvätskan. Den går genom njurar, in i urinrör och sen kissas ut. Jag fick kontrast i måndags, och på fredagsmorgonen började jag känna lite lite grann, typ att "jag har nog blivit kall-ont", och så lite mer under helgen.
Om jag fattade det rätt, så tar det en vecka för kontrast att lämna kroppen.

Bra att du kollade upp det och skönt att det inte verkar vara alltför illa!
 
Idag var jag och tog bort stygnen efter min skärskada, sa då att i några dagar så har jag inget känt av när jag kissar, men att det började igen i går kväll. Så det blev nytt urinprov, och nu visade det att det var en UVI, så idag fick jag lite piller, och hoppas det släpper.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft min beskärda del av UVIer, både tysta och med symptom, och även ett flertal njurbäckeninflammationer, men aldrig upplevt...
Svar
7
· Visningar
1 053
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp