Va har ni för ridhjälm???

M

MysigaEm

Va har ni för ridhjälm?? Själv har jag en CRW sammetshjälm, men skulle behöva köpe en ny snart..
Har du nått förslag??
 
Jag har en sån där ventilationshjälm (så heter det säkert inte) från hööks.
Kanske är samma som du har?
Hade en Somerset förut, skitbra!
 
Jag har också den från CRW, tycker den är jättebra för det priset!
 
Jag har en GPA Titium, en John Withaker från Charles Owen och så har jag en gammal Champion Showring.
Den som är bäst är helt klart John Withaker hjälmen, har aldrig haft nån skönare.
GPAn är inte värd pengarna, den har dålig passform och töjer sig mycket.
 
Jag har en svart sammetshjälm från Olympic Rider. Den är rätt gammal tror jag, från -96 eller däromkring. Men jag rider så sällan :cry: att det är knappt någon idé att köpa en ny...
 
jag har en charles owen showhat som jag bara älskar bästa hjälmen jag haft.
 
en blå casco youngster...underbar hjälm....rekomenderar den VARMT!!!

:banana:Charlie :banana:
 
Har en CRW Hi-Lite Pro Plus fra hooks. veldig bra hjelm synes jeg, men stor i str.
 
Jag har en från Charles Owen som jag älskar! Himla skön och lätt!
Har tidigare haft Champion Showring och kan säga att de nyare modellerna av den inte är som de gamla. Trivdes väldigt bra i min första, men den andra var absolut inte samma hjälm...
 
Jag har CRW Hi Lite Pro Plus hjälmen från hööks, jättebra och skön, jag tycker den är snygg också!
 
Jag har en jocky hjälm från Hööks. Jag trivs jätte bra med den....
 

Liknande trådar

Utrustning Skulle vilja ge mitt syskonbarn en ridhjälm. Tips på modell eller vad jag bör tänka på? Hon är fem år och ”åker” på min häst någon...
Svar
2
· Visningar
270
  • Artikel
Hästnyheter Svenska Institutet för Standarder, SIS, har fastställt en ny standard som ställer högre krav på ridhjälmar. Detta för att i framtiden...
Svar
0
· Visningar
313
Senast: Gunnar
·
Utrustning Bör man byta en ridhjälm som är tappad I marken minst 2 ggr. Minst en gång på grusväg och en gång i asfalt???
Svar
12
· Visningar
990
Senast: Sassy
·
Utrustning Min man behöver köpa sig en ridhjälm och han har tydligen abnormt stor huvud 😅 Storlek 60 är alldeles för litet men jag hittar...
Svar
4
· Visningar
647
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp