Va skulle jag göra utan dom??

R

rat_girl_4ever

va skulle jag göra om inte mina underbara råttor inte fanns??? :confused: :confused:dom e ju världens bästa djur... :love: :love: :love: :love: men morsan har sagt att vi kanske ent köper nåra fler efter dom vi har nu.... :cry: :cry: :cry:va ska ja göra för att få henne att förstå hur mkt råttorna betyder för mejj??? :confused: :confused: det är dom enda djuren ja kan ha för att ja e allergiker... :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: kan ni komma me nåra förslag så e ni snälla??? :confused: :confused:
 
Jag är i samma sits, fast med papegojor. Jag är verkligen galen i papegojor och vill bara ha fler. En art som jag fastnat för är nymfkakaduor och enligt mig så kan man aldrig få för många av dem. Just nu har jag bara två, men funderar på att gnälla till mig två stycken till. Vad jag brukar köra med kanske inte funkar för dig, men du kan ju testa:

Fjunet: Jag ska köpa två nya fåglar.
Mor & far: Nej, det ska du inte alls det.
Fjunet: Jo, det ska jag.
Mor & far: Okej, har du hittat någon då?

Har funkat 3 gånger av 3 :D
Jag betalar dock allt som rör mina fåglar själv, foder, sand, leksaker och försäkringar mm, och så kanske det inte är i ditt fall? Om dina föräldrar inte själv ser nöjet med husdjur (vilket mina tack och lov gör, de älskar mina fåglar) så kan det ju vara lite svårt.
 
visst... ja ska testa de nån gång...*hoppas att de funkar :bump: :bump:* visst dom förstår glädjen i o ha husdjur och hur viktigt de e för mejj som är pälsdjurs allergiker... men dom kanske tycker att de har vart mky ett tag :confused: :confused: men ja e ent säker... eftersom att vi har hafft 8 st o har tre kvar nu... :cry: :cry: men ja tycker att dom borde berätta varför istället bara för att säga nej... ja fattar bara inte va ja ska göra.. :confused: :confused: :confused:ja klarar mejj helt enkelt inte utan dom... :love: :love:
 
Det bästa är väl att ta reda på VARFÖR först. Förstår precis hur du känner, skulle absolut inte vilja vara utan mina djur. Hemma har vi just nu 6 marsvin, 7 kaniner, 1 get, 3 undulater, 1 nymfparakit, 2 katter, (och 1 igelkott och en and). Våra djur är sådana som ingen längre velat ha som antingen släppt ut eller lämnat in sina djur. Skulle kunna få in precis hur många som helst för det är många som inte tycker lika mycket om sina djur. Det finns sådana som ser sina djur som prylar man köper och slänger när man inte längre vill ha dom.
 
ok... vi e oxå sånna som tar hand om djur som har bleve utsläppta eller att dom elt vill ha dom eller inte kan ta hand om dom... men vi tar bara emot råttor eftersomatt ja e allergiker... men morsan vill ent att vi ska skaffa nåra nya... hon tror bara at om ja köper 2 egna så ere hon som får ta hand om dom... men hon ger ju mejj ent en chans att visa att ja kan ta hand om dom utan hennes hjälp... sen så ere av nått annat skäl som hon ent vill berätta... :confused: :confused: :confused: ja fattar asså inte va ja ska göra.... :confused: :confused: när dom tre som vi har nu ent lever länge så vet ja absolut inte va ja ska göra asså... ja kan ju inte klara mejj utan dom jue... ja ÄLSKAR dom så JÄVLA mkt!!!!! :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:
 
:love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love::love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:???ja vet ent va ja ska göra??? ja ÄLSKAR dom så J*VLA mycket!!!! :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love::love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:
 
Jag hade inte heller klarat mig utan mina älskade råttflickor!!! :D De kan alltid muntra upp mig om jag är deppig eller känner mig ensam! :) :love: :love: :love:

Jag vet ärligt talat inte vad du ska göra med dina föräldrar (har egen lägenhet, råttornas bur tar upp sådär en femtedel av lägenheten, och de får springa lösa när jg är hemma :D ), men du behöver väl inte bekymra dig om det förrän råttorna gått bort? Isåfall ser de väl att du mår sämre och tillåter dig att skaffa flera! :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 634
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 660
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Finns det någon här som känner igen sig, är likadan eller kan relatera till problemet på något sätt? Det skulle vara skönt att få prata...
21 22 23
Svar
451
· Visningar
29 709
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp