Bukefalos 28 år!

Vaccin, -hur ofta?

_Runaway_

Trådstartare
Undrar hur ofta man ska vaccinera mot parvo och valpsjuka? Är det nödvändigt att vaccinera mot kennelhosta? Hunden träffar inte andra hundar så ofta, utan hon har sina fyra kompisar som hon träffar ibland.
 
Sv: Vaccin, -hur ofta?

De flesta vet. säger olika. Min säger....nu ska vi se så jag inte blandar ihop det.....parvo varje år och valpsjuka vartannat (eller var det tvärtom?)
Med en vaccination mot kennelhosta kan hunden fortfarande få sjukdomen, dock i mildare form. Om man inte tävlar mycket eller så så tycker jag inte det är någon idé att vaccinera mot det.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 332
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 252
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 258
Senast: lilstar
·
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 191
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp