Vaccination mot hästinfluensa

L

LuckyBoy

Har en liten fråga..
Är det riskfyllt att flytta en häst (innan han är vaccinerad mot hästinfluensa) till ett ganska stort stall, med några tävlingshästar? Kan han bli smittad fast alla hästar i det nya stallet är friska och vaccinerade?

B

**BORTTAGEN**

En häst som är vaccinerad är inte alltid frisk egntligen, den kan vara smittbärare fast det inte märks på den eftersom den är vaccinerad. Tror dock inte det är någon fara faktiskt, men det tar ju veterinären två sekunder att ge vaccinet när den väl kommit ut till hästen så varför inte göra det innan. Min veterinär har fått komma ut till betet och stått utanför hagen och vaccinerat, inga problem alls!

/Hippo

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag är ny hästägare och håller på med vaccinationer av pållen min. Jag har märkt att det är helt otroligt hur mycket det kan skilja...
Svar
4
· Visningar
1 528
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Ok, som läget är i vinter kommer jag inte kunna blötlägga lusernpellets på morgonen och sen bära ut till stallet när jag väl ska dit...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 676
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
37
· Visningar
5 449
Hästvård Jag vill undra. Det ska aldrig bli en nästa gång men kanske att jag kan få någon förståelse. Vad gick fel? Vad borde man gjort och inte...
2
Svar
36
· Visningar
2 863
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Test - vilken kattras passar dig?
  • Ovanliga hundraser.