Vaccination

anna_panna

Trådstartare
Var och vaccinerade mina bebisar igår för andra gången på sjukhuset och oj vad duktiga de var
Matte var riktigt stolt där de satt i sin bur och väntade på sin tur och bara tittade sig omkring och inte ett pip när de vart stuckna men när hon rengjorde deras öron då de har haft öronskabb vart det inte så kul längre men nu kanske de till och med hör när matte säger åt dem att hoppa ned från köksbänken
Men att åka bil är inget kul :( det är 15 minuters i princip konstant pipande, tur att det är ganska nära
Men jag är glad över deras uppträdande idag och nästa gång vi åker dit är det för kastrering, stackars grabb :devil:
 
Mina är så vana vid bilåkande att det inte bekommer dom. Ända sedan jag tog hem dom har de ett par gånger i månaden fått åka "hem" till mamma och varit ute. Annars är de innekatter.

Både tjejen och pojken kastrerades för en månad sedan, i samma veva tog vi id-märkning och vaccination också. Så de var där förra veckan och fick en till spruta, plus öronrengöring. De hade också skabb :o Sprutan var inget farligt, men öronrengöringen var hemsk! Samma sak med dropparna matte skulle ha i öronen, oj vad arga de var på mig efter det.

Det har hittills varit jag som fått ta alla duster med katterna. Alla vetbesök, alla mediciner, allt. Och ändå är det mig missarna tyr sig mest till, trots att det är jag som utsätter dom för mest obehag :o :love: :love:
 

Liknande trådar

C
Övr. Hund Inatt väcktes jag och Johan av att hundarna stormskällde. Det har väl visserligen hänt förut - men inte att de svarats av en annan hund...
Svar
4
· Visningar
1 146
Senast: ElCamino
·
Ridning Igår när jag red för min "engelska" dressyrtränare så bad hon mig att rida fyrkantiga serpentiner. sen blev det en fyrkantig volt...
Svar
2
· Visningar
1 198
Senast: Spirit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp