Vaccination

Joyride

Trådstartare
Måste man vaccenare innom 12 månader (som det är för hästar) eller kan man typ vaccenera säg två månader efter det gått ett år sen sist?
 
Sv: Vaccination

Första sprutan efter att du fått hem valpen ska tas när den är 12v sedan är det dax för 12månaders sprutan.
Om du inte tävlar med din hund och träffar många andra hundar så behöver du inte vaccinera varje år efter det.

Helt ok att vaccinera efter 13 mån eller 14 månader ..Så länge det inte är rabiesvaccinering för då MÅSTE man hålla reda på datum och så

Mvh Charlotte
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
674
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Vi bor i ett mycket hundtätt område. Min ena hund får ibland blodblandat bajs och blir lös i magen. Det enda som har fungerat är att...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 383
Senast: dobbis
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok M från hemtjänsten beordrade mig att stanna inne idag, snömodd så att jag och andra funktionsnedsatta som inte har rätt att vistas...
Svar
6
· Visningar
638
Senast: IngelaH
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 433

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp