Bukefalos 28 år!

Vaccination?

Joyze

Trådstartare
Herregud.
Kom precis på att min hästs vaccinationsintyg gick ut den 2 juni detta året. Eftersom hon varit skadad (kotledsinflammation) har det varit så himla mycket att tänka på, så jag glömde helt bort det! :crazy:
Vad händer om man missar datumet såhär? Min kompis sa nånting om att man "måste börja om". Snälla, någon som kan svara? :crazy:
 
Sv: Vaccination?

Du måste ge grundvaccination igen, två sprutor med 4-6 veckors mellanrum, i alla fall om du behöver ha full vaccination för att kunna tävla osv. Om du inte gör det utan bara vill ha skydd för din häst, är det nog bara att ge ny vaccination så snart som möjligt. Lätt att glömma, jag har fått grundvaccinera om ett par gånger i alla fall... :angel:
 
Sv: Vaccination?

Du får göra en grundvaccination (Igen).
Vet inte hur många sprutor en grund är på, nån annan vet nog bättre.


Ring vet annars och fråga.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 429
Senast: manda
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 049
Senast: Celinehenn
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 651
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 557
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp