Vaccinationer och familjehem

Stekspaden

Trådstartare
Cirkulerar en video på fejsbook just nu om familjehemsplacerade barn tvingas flytta på grund av att fosterföräldrarna inte vill att barnen ska covid vaccineras.

Kan det vara enda orsaken till att barnen flyttas eller krävs det mer än så?
 
Antagligen inte, men om det är de som blir fråntagna placeringen har de sannolikt friserat storyn så att den passar deras syften. Antagligen är detta toppen på flera/långvariga problem med att samarbeta med socialtjänsten.

Jag ifrågasatte direkt till vännen som inte kan "sålla" bland alla budskap, att det kanske inte är så enkelt, redan efter några sekunder ringde varningsklockan hos mig när jag såg att personen sminkat sig brunt runt ögonen mm och sa saker som att de var så oroliga och ledsna mm.
På håll såg det ut som en "utmärglad mamma" tills jag såg att det var smink... kanske är det en stil jag inte sett innan, eller så är jag elak som dömer sminkningen :bag:
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 428
Senast: Ramona
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 349
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 192
Senast: Nixehen
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 812
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp