vaccinationer vid tävling

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare snotra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 914
S

snotra

hur är det med nyimporter när det gäller vaccination vid tävling. har de dispens fortfarade?

Sv: vaccinationer vid tävling

Har de någonsin haft dispens, inget vi har tillämpat i vart fall.

Dispens från vaccinationskravet:
SIF ger dispens från vaccinationskravet för hästar importerade från Island de senaste 2 månaderna. Hästägare/ryttare skall vid tillfället kunna visa upp giltig veterinärhandling från exporten som påvisar när hästen exporteras till Sverige.

hittade det här på SIF sida! så nu fick jag svaret :bump:

Åhå då har vi aldrig haft en sån nyimport på våra tävlingar, det är bra isåfall tycker åtminstone jag.

Liknande trådar

Tävling Närvarade på en tävling tidigare i våras för både ponny och storhäst där ett par av klasserna sponsrades av en skönhetsklinik som gör... 6 7 8
Svar
152
· Visningar
6 976
Senast: Dentaku
·
Tävling Hästaveln går ju framåt med individer avlade för tävling, men är jag ”gammalmodig” som tycker det känns lite fel att starta två dagar i...
Svar
13
· Visningar
1 117
Senast: Freazer
·
Islandshäst Varför är det så fel i islandshästvärlden att rida långturer? Jag har startat några clear round i distanritt och får höra av... 2
Svar
30
· Visningar
1 653
Senast: Badger
·
Islandshäst Hej! Jag undrar om det är okej att jag rider islandshäst? Jag är 163 cm lång och väger 63-65 kg. Jag googlade och fick fram olika...
Svar
7
· Visningar
869
Senast: Edla
·

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31

Katt, Andra Djur