vaccinationer

Mammadutt

Trådstartare
Såhär är det, vi ska ta en häst på foder som tappat bort vaccinationspapprena. Måste vi då göra om grundvaccinationen (risken är att vaccinationerna sen tidigare är dåligt skötta???) med tanke på att man måste ha vaccinationspapper då man ex. ska tävla???

Råd oss någon?
 
Ja om ni inte har papprena på vaccineringen så måste hela grundvaccineringen göras om för att det skall godkännas på tävling.
/M
 
En till fråga, får man en nytt vaccintyg bara sådär eller måste man gå tillväga på något sätt?
 
Det finns vissa vet. som håller dagbok på vilka de har vac. och när.
Du kan ju alltid höra med ägaren vilken vet. det är och sedan ringa och kolla. Ibland kan man ha tur annars är det bara att börja från början.
Har hästen /ponnyn inget hästpass där vac. skall skrivas inn så be vet. att ta med ett nytt kort när du ringer och ska beställa tid. Det kostar inget.
Lycka till!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej. Tydligen blev ju regler kring vaccin på hästinfluensa ändrade nu 2023. Förut fick det gå 365 +21 dagar men nu får det inte gå över...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Zevzan
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 195
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Hej! Behöver lite råd. Jag har misstankar om felbehandling utav en av mina hästar (som resulterade i avlivning) som annan veterinär än...
Svar
13
· Visningar
2 204
Senast: Nevermind
·
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
87

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp