Vaccinationsdags!

amalia

Trådstartare
Idag ska jag och lilltjejen till veterinären för hennes tolv-veckors vaccination! Får väl se vad hon tycker om det, men det går ju så fort! Vaccinerar ni mot kennelhosta?

Här kommer några bilder på mysfröken...

Milla
Milla
Morris och Milla
 
Ja, det är väl lika bra! Jag var på ett hunddagis där det fanns en valp vars syskon hade dött i kennelhostan, antagligen inte vaccinerad, det vill inte jag riskera i alla fall!
 
Kennelhostan (el ja snarare vaccinet emot) ingick i sprutan som hon fick så det var ju bra! Kan meddela att hon tyckte att det var jättekul hos veterinären. Hon hittade en jätterolig dörrstopp som var mysiga att bära på. Sedan fick hon godis efter sprutan.

Passade även på att väga henne... Min lilla bebis väger hela 15kg :eek:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 298
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
787
Hundträning Har en 12-veckors schäfervalp som är otroligt stabil och lugn. Både hemma, i stallet, nya miljöer osv. Han håller sig nära mig men är...
Svar
10
· Visningar
1 129
Senast: Stergo
·
Katthälsa Det går inte förklara bort längre, Tuva har ont. Hon har i helgen börjat halta lite grann, går med lite kutad rygg och vill helst inte...
2
Svar
37
· Visningar
2 665
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp