Vaccinationsintervall

quarterranchen

Trådstartare
Hästen fick sin årliga vaccination i början av Juli förra året.
När veterinären ändå var ute till en annan häst, fick min första sprutan mot botulism nu i början av februari. Vad jag förstår ska man grundvaccinera med en månads mellanrum när det gäller botulism och då ska hästen ha sista sprutan i början av april.
Skulle ni korta in den vanliga årliga vaccinationen och ge den samtidigt med sista botulismsprutan?
 
Hästen fick sin årliga vaccination i början av Juli förra året.
När veterinären ändå var ute till en annan häst, fick min första sprutan mot botulism nu i början av februari. Vad jag förstår ska man grundvaccinera med en månads mellanrum när det gäller botulism och då ska hästen ha sista sprutan i början av april.
Skulle ni korta in den vanliga årliga vaccinationen och ge den samtidigt med sista botulismsprutan?
Har du bara en häst så ja för att slippa ta ut veterinären fler gr men har du flera hästar så nej.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
361
Senast: Sirap
·
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
370
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
622
Senast: yamyam
·
Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
902
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp