vaccinationstid

kvandi

Trådstartare
Jag undrar om det finns något rekommenderat sätt att flytta hästens vaccinationstid? Jag har precis köpt en häst som vaccineras i januari, men min häst vaccineras i augusti, går det att få dessa två i fas? Hur bör man göra?

Tacksam för alla tips :bow:
 
Sv: vaccinationstid

Du kan vaccinera den häst du köpt några månader för tidigt och ta den samtidigt i augusti när du vaccinerar den andra.
 
Sv: vaccinationstid

Håller med föregående svar, borde väl inte vara problem att vaccinera den nya hästen "för tidigt" då vissa även rekommenderar att man ska vaccinera varje halvår// Tullamore
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Står lite kluven nu. Jag har en häst som står med en hagkompis som väldigt gärna biter i hans känselspröt/ansikte. Min kommer...
Svar
3
· Visningar
655
Senast: mily
·
Småbarn Vi funderar på att låta vaccinera vår 3,5-årig mot vattkoppor. Jag tänkte göra det redan i våras, men såg sedan att FHM skulle utredde...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 653
Kropp & Själ Var hos husläkaren i veckan och blev uppmanad att vaccinera mig mot bältros. Jag har sett reklam på tv att om man är över 60 år så...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 601
Senast: hastflicka
·
Foder & Strö Hej! Jag undrar hur många hästar man bör ha per hösilage-bal? Jag hämtar hösilage i en stor ”låda” gjord av pallkragar. Jag gör så för...
Svar
6
· Visningar
660
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Dressyrsnack 17
  • Galoppombytenas mysterium (utbruten ur Dressyrsnack)

Omröstningar

Tillbaka
Upp