Vaccinerad

Idag var jag och vaccinerade mig. Boendestödet var med mig. Jag hade satt på ett bedövningsplåster, men det visade sig att jag hade satt den på fel ställe.

Vaccineringen gjorde skitont och jag blev yr och illamående. Svetten bara rann. Jag blev ledd till ett rum där jag kunde lägga mig och det var tur att jag lyckades stå på benen hela vägen dit. Jag låg där och mådde så dåligt. Ångrade att jag vaccinerat mig. Dessutom blödde det lite från stickstället. Jag fick en apelsinjuice av personalen och kvicknade till så småningom.

Det var meningen att boendestöd och jag skulle handlat efteråt men det fick ställas in. Jag blev hemskjutsad direkt. Nu känner jag mig tagen av situationen och har lite ångest över hur jag ska klara mig resten av dagen. Mår kymigt och har tagit lugnande. Hade önskat att jag hade kunnat ha sällskap.

Jag hade verkligen inte trott att jag skulle reagera så här och jag vet inte hur jag ska klara nästa vaccinering.
 

Fan vad du är grym som klarade av det! Visste att du skulle fixa det, även om det var jobbigt.
Är reaktionen kanske pga spänningar och ångest? Du måste ha haft otur vid sticket, antar att dom träffade en nerv :(
Typiskt att du satte Emlan på fel ställe. Vissa sticker ju nästan uppe på axeln medans andra sticker typ 1 dm ner från axeln.

Inför dos 2 så kommer du också fixa det. Be att få ligga ner direkt. Nu vet du ju också vart du ska sätta Emlan.
Du är så bra!!!! :bump::heart
 
Fan vad du är grym som klarade av det! Visste att du skulle fixa det, även om det var jobbigt.
Är reaktionen kanske pga spänningar och ångest? Du måste ha haft otur vid sticket, antar att dom träffade en nerv :(
Typiskt att du satte Emlan på fel ställe. Vissa sticker ju nästan uppe på axeln medans andra sticker typ 1 dm ner från axeln.

Inför dos 2 så kommer du också fixa det. Be att få ligga ner direkt. Nu vet du ju också vart du ska sätta Emlan.
Du är så bra!!!! :bump::heart
Jag fick det förklarat för mig varför de måste sätta sticket på ett speciellt ställe och det var att sticket kunde ta fel annars och ge permanenta skador. Men ja, de träffade antagligen en nerv. Gjorde svinont.

Han som stack mig idag sa att jag till nästa gång kan be om att få ligga ner. Ja, nu vet jag var plåstret ska sitta.

Men jag kände mig allt annat än kaxig när jag låg där på britsen och mådde skit.
 
Ja, på sätt och vis gör jag nog det. Trodde jag skulle klara det bättre. Och min reaktion idag visade bara att fobin är "alive and kicking".
Jag tycker du ska fokusera på det positiva, att du grejade det trots fobi och allt 😊

Mål: ta vaccin
Grejade det: ja

Strunta i alla småsaker runtomkring som du tyckte inte blev bra. Det viktiga var vaccinet, och det fixade du ju 👍 var stolt !
 
För övrigt så gjorde sprutan ont på mig med. Sambon som tog samtidigt som mig kände absolut ingenting, så jag hoppas att jag också får lika lindrigt stick som honom nästa gång :)
 
För övrigt så gjorde sprutan ont på mig med. Sambon som tog samtidigt som mig kände absolut ingenting, så jag hoppas att jag också får lika lindrigt stick som honom nästa gång :)
Det är ju lite olika hur det blir. Mitt boendestöd kände av första sprutan men den andra och den tredje kände hon inte alls. Hon hade undrat om de inte skulle sticka snart och fick veta att det redan var klart.
 
Från en nålfobiker till en annan: så jäkla bra jobbat! Det är inte konstigt att du upplever obehag för det blir ju en extra anspänning dels av fobin och dels av den lite oväntade stressen med smärtan och blodet som läggs till en redan stressad situation. Men du fixade det och nu behöver du inte tänka mer på det förrän det är dags för nästa. Och den dagen, den sorgen. STOR klapp på axeln.:heart
 
Men jag kände mig allt annat än kaxig när jag låg där på britsen och mådde skit.

min reaktion idag visade bara att fobin är "alive and kicking".
Så himla kaxigt och strongt att göra det trots fobin! Hade inte alls varit en lika stor grej om det visat sig att fobin hade gått och dragit något gammalt över sig, och inte poppade upp i full kraft. Då hade det du gjort varit mycket enklare.

Så bra gjort också att ni ändrade planerna för efteråt. Att anpassa sig efter det som är istället för efter hur en skulle vilja att det vore är sjukt moget i mina ögon (även om det ibland sker av nödtvång).

Och vad
 
Så himla starkt av dig att gå dit och genomföra, och vilken otur att det gjorde ont. Mina första två kändes mindre än ett myggbett (på riktigt) men trean kändes lite mer.
 
Jag har faktiskt inte fått mycket biverkningar alls. Lite ont i armen bara, men den är ändå i brukbart skick. Men sov dåligt p.g.a. armen. Och jag har fortfarande inte vågat ta bort plåstret.
Huden borde vara rätt bedövad under plåstret nu, så det borde inte kännas att ta bort. Eller menar du det efter sticket?
 
Efter min senaste vaccination så syntes det inte vart, om det är det du är orolig för. Dra av plåstret och kolla inte efter.
Jag är nojig över att det ska synas. Och det känns som om jag tappar kontrollen om jag tar bort plåstret.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
704

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp