Vaccinerade mot Covid-19 del 2

Rosett

Trådstartare
Förra tråden är full. Vi fortsätter här.

Nya vaccinet som är utvecklat även för omikron har släppts.

Nån som tagit det?

Även ni som fått de gamla vacciner kan såklart skriva i tråden. :)
 
Förra tråden är full. Vi fortsätter här.

Nya vaccinet som är utvecklat även för omikron har släppts.

Nån som tagit det?

Även ni som fått de gamla vacciner kan såklart skriva i tråden. :)
Jag tog det i måndags, inga biverkningar mer än öm arm. Men biverkningar fick jag o andra sidan inte av de 3 andra doserna heller.
 
Fick den uppdaterade varianten förra veckan. Lite ont i armen men annars inga biverkningar😊
Jag har klarat mig lindrigt från biverkningar förutom förra dosen då jag fick moderna (när man skulle byta för bättre effekt), då fick jag feber och frossa.
 
Dos 4, Pfizer uppgraderad variant igår...
Jag har inte fått någon biverkning tidigare, förutom öm nån timme efter. Men igår kväll, krashade magen och det är visst en möjlig biverkning. Så jag vågade inte hoppa i bingen förrän halv ett i natt :D

Och idag, har jag hasat runt här hemma och låtit och luktat som om jag käkat ärtsoppa, bruna bönor eller chili con carne... Katten, som fick ett klätterträd i söndags, som en fd bukefalist var här hemma och skruvade ihop igår ligger högst upp närmast taket och blänger med onda ögat. Men det har varit lugnt sen lunch. :) Så inga problem.

Det enda jag märkt av alla vaccinationer... sedan jag började vaccinera mig, inga förkylningar, ingen maginfluensa och inga urinvägsinfektioner och det är vardagsmat för mig annars. Och jo, jag har varit ute under pandemin... och UVI har jag fått för att jag pga ryggmärgsskadan har svårt att tömma blåsan helt. Så jag ser en hel del fördelar i alla fall :heart
 
Fick den uppdaterade varianten förra veckan. Lite ont i armen men annars inga biverkningar😊
Jag har klarat mig lindrigt från biverkningar förutom förra dosen då jag fick moderna (när man skulle byta för bättre effekt), då fick jag feber och frossa.
Samma här!
Hoppas dagens spruta är lika som mina tidigare av samma sort :)
 
Fick dos 5 härom dagen, uppdaterat vaccin.

Öm överarm, och en vag sjukdomskänsla i ca 24 timmar. Nu har det gått över.

Fick Moderna som dos 4. Fick en febertopp ca 12 timmar efter vaccineringen, det var allt.
 
Vaccinerade mig för en veck sedan, dos 4. Fick Pfizer, vet ej om uppdaterad eller inte då dom inte sa det. Bryr mig inte direkt heller. Mådde skit i 1,5 dygn med feber, kraftig muskelvärk, huvudvärk, trötthet. Hade samma vid dos 3 när jag fick Moderna.
Har troligtvis haft en mycket mild släng av covid i slutet på april annars har jag inte varit sjuk eller förkyld sedan början på 2020.
 
Jag tillhör ingen grupp som rekommenderas ny dos nu, men får ju ta om jag vill. Vet inte hur jag ska göra, inväntade uppdaterat vaccin och nu är det ju här. Är inte så pepp eftersom jag blev så dålig sist, men det går ju över och kan bli tristare att få sjukdomen istället :cautious:
 
Jag tog min uppgraderade Pfazer-spruta i tisdags. Igår hade jag ont i armen och mot kvällen kom feber och huvudvärk som fortsatt idag. Men eftersom jag får några immunförsvarssänkande mediciner + cytostaika så är det inget att undra över - bara att lida någon dag.
 
Jag tog i förrgår fjärde dosen. Fick uppdaterad variant av Pfizer. Har därmed fått Pfizer *4 och samtliga gånger utan reaktion.
Har, mig veterligen, inte heller haft Covid så det kanske spelar in att jag inte får någon reaktion på vaccinet?
 
Jag tog i förrgår fjärde dosen. Fick uppdaterad variant av Pfizer. Har därmed fått Pfizer *4 och samtliga gånger utan reaktion.
Har, mig veterligen, inte heller haft Covid så det kanske spelar in att jag inte får någon reaktion på vaccinet?
Jag tror inte heller jag haft covid och första två doserna fick jag ingen mer reaktion än lite ömt vid stickstället. Dos 3 mådde jag skit av, kom knappt ur soffan 😅
 
Jag har inte tagit dos 3 än. Vet helt ärligt inte om jag ens tänker göra det. Har klarat mig från covid iallafall såvitt jag vet.
Chansen att ta dos 3 har ju ökat iallafall nu när den uppdaterade varianten har kommit.
 
Jag tror inte heller jag haft covid och första två doserna fick jag ingen mer reaktion än lite ömt vid stickstället. Dos 3 mådde jag skit av, kom knappt ur soffan 😅
Fick du olika vaccin? Jag har uppfattat att det är fler som får biverkningar/sjukdomskänsla av Moderna än av Pfizer. Jag har fått Moderna alla tre gånger och blivit sjuk alla tre gångerna.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
763
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 857
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 329
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 687
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp