Vaccinerade mot Covid-19 del 2

Har tagit sex doser, nu senast som jag förstod den uppdaterade varianten. Har generellt inte haft några biverkningar förutom lite öm i armen, men sista dosen nu fick jag lite frossa (hade gått över på morgonen efter).
 
Fick du olika vaccin? Jag har uppfattat att det är fler som får biverkningar/sjukdomskänsla av Moderna än av Pfizer. Jag har fått Moderna alla tre gånger och blivit sjuk alla tre gångerna.
Jag har fått både Pfizer och moderna. Sambon bara moderna tre ggr och knappt reaktion. Jag Pfizer Pfizer moderna och nu senast Pfizer jag har legat minst en dag efter. Vi har vad vi vet inte haft corona. Iaf inte de ggr vi testat oss i familjen.
 
Jag känner att jag behöver diskutera med min läkare om jag ska ta dos 4. Jag har mått sämre och sämre för varje spruta. Förra tog priset med nästan 3 dygn feberfrossa, lymfkörtlar stora som en tennisboll under lite mer än en vecka och enorm trötthet i 1,5 vecka.

Det är liksom så att jag undrar om jag verkligen skulle bli värre om jag fick själva sjukdomen... Och blir jag ännu värre av nästa så är det väl 4 dygns feberfrossa då... Asså... jag är inte jättesugen.
 
Jag avvaktar nog till det blir en mer allmän rekommendation att ta dos 4, så som det varit tidigare. Är så öm i armarna av andra vaccinationer just nu så jag vill nog avvakta lite :)
 
Ångrar just nu att jag inte tog 4an tidigare, bara för jag tvekade.
Biverkningarna från covid är sjukt mycket värre än de från vaccinet. Trodde faktiskt inte jag skulle bli så sjuk även andra gången med egna antikroppar och tre sprutor ,senaste tagen i januari.
Inne på tredje veckan nu :arghh:
 
Ångrar just nu att jag inte tog 4an tidigare, bara för jag tvekade.
Biverkningarna från covid är sjukt mycket värre än de från vaccinet. Trodde faktiskt inte jag skulle bli så sjuk även andra gången med egna antikroppar och tre sprutor ,senaste tagen i januari.
Inne på tredje veckan nu :arghh:
Vet du att du har utvecklat egna antikroppar? Alltså, har du fått testa? De finns ju de som inte gör det efter genomgången infektion... (men det är ju oftast de som står på behandling som sänker immunförsvaret, och det vet jag inte om det stämmer in på dig.) Lider hur som helst med dig! :heart
 
Vet du att du har utvecklat egna antikroppar? Alltså, har du fått testa? De finns ju de som inte gör det efter genomgången infektion... (men det är ju oftast de som står på behandling som sänker immunförsvaret, och det vet jag inte om det stämmer in på dig.) Lider hur som helst med dig! :heart
Jag testades positivt för antikroppar fyra månader och 7 månader efter jag varit sjuk förra gången
 
Jag avvaktar nog till det blir en mer allmän rekommendation att ta dos 4, så som det varit tidigare. Är så öm i armarna av andra vaccinationer just nu så jag vill nog avvakta lite :)
Jag tror inte det kommer bli någon mer allmän rekommendation. Alla över 18 år erbjuds här, men det är ingen rekommendation om du inte är äldre eller i riskgrupp.
Jag tog ändå dos 4 fast jag inte uttryckligen rekommenderades.
 
Har tagit sex doser, nu senast som jag förstod den uppdaterade varianten. Har generellt inte haft några biverkningar förutom lite öm i armen, men sista dosen nu fick jag lite frossa (hade gått över på morgonen efter).

Oj, sex doser! Hur kommer det sig att du fått så många? (Du måste såklart inte svara, är ju känsliga orsaker ibland).

Jag är riskgrupp, men efter att det var sånt sjå med att ta dos 1 och 2 var det plötsligt inte så viktigt med dos 3. Antingen glömde de bort mig eller så är jag inte riskgrupp längre. Knepigt… Men till sist fick jag dos 3 och det var i januari.

Nu har jag fått meddelande om att den som vill får ta dos 4. Inget om riskgrupp öht. Men jag ska pallra mig iväg och vaccinera mig nästa vecka. Lika bra att få det gjort ifall jag faktiskt är i riskgrupp.
 
Jag tror inte det kommer bli någon mer allmän rekommendation. Alla över 18 år erbjuds här, men det är ingen rekommendation om du inte är äldre eller i riskgrupp.
Jag tog ändå dos 4 fast jag inte uttryckligen rekommenderades.
Okej! :) Får se lite hur jag gör, hur som måste mina armar få återhämta sig efter alla andra vaccinationer ^^ Kanske avvaktar någon månad till, alternativt tills det eventuellt blir en rekommendation eftersom jag ändå inte faller inom de kategorierna. Måste hinna med influensan också..!
 
Oj, sex doser! Hur kommer det sig att du fått så många? (Du måste såklart inte svara, är ju känsliga orsaker ibland).

Jag är riskgrupp, men efter att det var sånt sjå med att ta dos 1 och 2 var det plötsligt inte så viktigt med dos 3. Antingen glömde de bort mig eller så är jag inte riskgrupp längre. Knepigt… Men till sist fick jag dos 3 och det var i januari.

Nu har jag fått meddelande om att den som vill får ta dos 4. Inget om riskgrupp öht. Men jag ska pallra mig iväg och vaccinera mig nästa vecka. Lika bra att få det gjort ifall jag faktiskt är i riskgrupp.

Jag är riskgrupp. Fick min första dos väldigt tidigt i början av januari 2021, precis när vaccineringen startade. Gissar att det är därför det blivit ett antal doser nu. Numera heter det väl påfyllnadsdos bara
 
Jisses vad ont i armen jag har! Eller axel och överarm mest. Ända upp till örat. Armen ryckte till när hon satte i sprutan, det var en ny reaktion för mig. "För att man sprutar i muskeln" sade hon. Så här ont har jag inte haft förra gångerna, då har det bara varit väldigt taömt just runt sprutstället.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
763
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 893
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 338
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 724
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp