Vaccinerade mot Covid-19 del 2

Jag tillhör ingen grupp som rekommenderas ny dos nu, men får ju ta om jag vill. Vet inte hur jag ska göra, inväntade uppdaterat vaccin och nu är det ju här. Är inte så pepp eftersom jag blev så dålig sist, men det går ju över och kan bli tristare att få sjukdomen istället :cautious:
Och nu tog jag spruta nr 4 idag. Pfizer igen. Intressant att se om jag är däckad imorgon eller om det håller sig som när jag tog dos 1 och 2.

De på hälsocentralen tyckte det var bra att jag tog den trots att jag inte tillhör nån grupp som rekommenderas nu. Har ju *peppar peppar* inte haft covid vad jag vet och det får gärna fortsätta så...
 
Jag var för snabb med att boka dos 4 när vi fick på jobbet så jag fick inte det uppdaterade vaccinet, det fick däremot mina kollegor. Men det gör inte så mycket ändå. Jag hade ont i armen och var allmänt supertrött dagen efter med lite huvudvärk men sen var det lugnt. :)
 
Jag känner att jag behöver diskutera med min läkare om jag ska ta dos 4. Jag har mått sämre och sämre för varje spruta. Förra tog priset med nästan 3 dygn feberfrossa, lymfkörtlar stora som en tennisboll under lite mer än en vecka och enorm trötthet i 1,5 vecka.

Det är liksom så att jag undrar om jag verkligen skulle bli värre om jag fick själva sjukdomen... Och blir jag ännu värre av nästa så är det väl 4 dygns feberfrossa då... Asså... jag är inte jättesugen.
Det är så svårt det där. När en nära väns mor fick covid efter 2 sprutor blev hon LÅNGT sämre än första gången UTAN vaccin och då sägs ändå denna variant vara mildare då dem ju muterat och försvagats som virus gör. Hon är skeptisk till fler sprutor efter detta......
 
Har också fått dos fyra i veckan, uppdaterad Pfizer. Har inte känt av den ett dugg utom lite ömhet vid stickstället.

Tror dock jag hade en mild variant av Covid i somras. Fick en "normal" förkylning men veckan efter den var jag onormalt trött. Typ behövde sätta mig ner när vi var uppe på fjället för jag orkade verkligen inte ta ett enda steg till...
 
Har endast tagit 2 doser. Varit väldigt dålig vid båda och tvingad till sjukskrivning nästan 1 v vid båda. Hade covid första gången innan nån dos. Lite snuva enbart å lite lite feber i 2 dagar.. efter dos 2 cirka 4 mån efter fick jag covid igen. Däckade i 1 v med lite lätt feber å rejäl förkylning lite ont i kroppen. Senast nu i januari hade jag 3 gången covid. Hemma över 1 vecka och kontakt med sjukvården då andningen påverkades. Sen i somras under semestern gång 4.. med stor påverkan på hela mig. Sjukvården anser att ja inte ska ta fler doser då jag inte får några som helst antikroppar efter varken vaccin eller sjukdom.
 
+ @Fjordfrälst men vad tänker ni ska hända? Vaccin i sig är ju välforskat liksom.
Ptja jag har ett konstaterat konstigt dödsfall i min närhet, det räcker. Tycker man hör allt oftare plötsliga dödsfall och direkt tänker jag på covidvaccin, tyvärr. Jag har inget emot andra vaccin, har boosterdos med stelkramp osv, är absolut ingen vaccinmotståndare.
 
Ptja jag har ett konstaterat konstigt dödsfall i min närhet, det räcker. Tycker man hör allt oftare plötsliga dödsfall och direkt tänker jag på covidvaccin, tyvärr. Jag har inget emot andra vaccin, har boosterdos med stelkramp osv, är absolut ingen vaccinmotståndare.
Vad är det då som är så särskilt med corona vaccin om alla andra vaccin är godtagbara?
 
Massiv proppbildning enligt obduktionsrapport, obducent/läkare uppgav i rapporten att vaccinet är en trolig orsak då det inte var särskilt långt efter, precis fyllda 41. Tragisk historia.
Var det för länge sedan, i samband med de första vaccineringarna med AstraZeneca vaccinet under 2021?

Det var ju tyvärr en handfull sådana fall som hänför sig till det vaccinet (den vaccintekniken).

Det har inte beskrivits några sådana fall avseende mRNA vaccinerna, som bygger på annan teknik.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
764
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 924
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 352
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp