Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fått båda doserna, Pfizer. Hade rejält ont vid aktivering av deltoideusmuskeln (den dom sprutar i) 2-3 dagar vid båda tillfällena, smärtfri i vila och inga andra biverkningar. Helt klart överkomligt!
 
Är förvånad över hur olika det är i olika regioner.
Pappa ringde den VC han tillhör när det var hans tur att ringa och fick en tid. Min väns föräldrar ringde sin VC och blev inskrivna på en intresselista för vaccin och sedan kommer VC höra av sig om datum och tid, är över 2 veckor sedan och ännu inte hört något. Alla 70+.
 
Är förvånad över hur olika det är i olika regioner.
Pappa ringde den VC han tillhör när det var hans tur att ringa och fick en tid. Min väns föräldrar ringde sin VC och blev inskrivna på en intresselista för vaccin och sedan kommer VC höra av sig om datum och tid, är över 2 veckor sedan och ännu inte hört något. Alla 70+.
I Uppsala kom det hem brev till mina föräldrar, båda 70+, med färdigbokade tider. Jag fick ringa och boka.
 
Jag fick min första dos i går, Pfizers vaccin.
Var aningens öm i går när jag sträckte armen bakåt och uppåt, men ingen ömhet alls i dag.

Inatt däremot var jag alldeles varm, som om jag hade feber, var jättejobbigt, sov med balkongdörren öppen, öppnade så det blev lite tvärdrag och jag var ändå så varm som om jag hade hög feber. Stel och öm i leder i morse, gick över med värktabletter, precis som "feberkänslan" samt huvudvärk som jag tog tabletterna för. Lite som en försmak av en förkylning som inte ville bryta ut riktigt- och som sedan inte bröt ut heller.

Ska få min andra dos den 1/6 och hoppas på att det ska gå lika smidigt då!
 
Har du fyllt 65? Läste att man ska ha fyllt 65 för att få Astras men är osäker på om de går på årtalet. En släkting oroar sig för att få det nämligen, inte fyllt men fyller i år. När hon skulle boka vaccination räknades hon ej som 65 utan fick vänta.
Nej, jag har inte fyllt 65 än, fyller i höst. I östergötland räknar de årtal inte födelsedag.
 
Fått en dos Astra. Blev jättesjuk med feber, frossa, muskel- och ledvärk. Var återställd efter 2-3 dagar, som en mini-influensa. Ska om några veckor få en andra dos av ngt mRNA-vaccin om regionen följer FHMs rekommendationer.

Knepigt när vi nu är rätt många som behöver en dos 2 av Pfizer eller Moderna som inte lags undan vid dos 1. Och många dos 2 av Astra som måste bli över, då vår region börjat vaccinera 60-åringar nu.
 
Det borde trilla in lite bukefolk som blivit vaccinerade nu.

Så, vilket vaccin fick ni? En eller två sprutor hittills? Vad fick DU för ev. biverkningar?

Kan börja med mig själv.

Fått två sprutor med tre veckor mellan.
Pfizers vaccin.
Öm vid sprutstället i ett dygn, samma efter båda tillfällena.

Fick Astra på en tisdag, och på fredagen efter blev det stoppat så än så länge har jag bara fått en dos.

Blev riktigt dålig, var så öm i armen så bara jag skulle flytta den lite så kändes det som om någon vred om en kniv i muskeln, och kom man åt något så var det gråtvarning. 39 graders feber, frossa, och så ont i kroppen! Värst runt höfterna/bäcken/bak i ryggen och det var jämförbart med dom molande värkarna under förlossningen... Ledvärk så pass att det gjorde ont att böja fingrarna.

Fre,lör,sön blödde jag näsblod.
 
AZ första dosen för två veckor sen. Inga som helst känningar, möjligen lite "urrig"på kvällen men inte mer; helt pigg nästa dag.
 
Det borde trilla in lite bukefolk som blivit vaccinerade nu.

Så, vilket vaccin fick ni? En eller två sprutor hittills? Vad fick DU för ev. biverkningar?

Kan börja med mig själv.

Fått två sprutor med tre veckor mellan.
Pfizers vaccin.
Öm vid sprutstället i ett dygn, samma efter båda tillfällena.
Jag fick första sprutan sista veckan i mars och har tid för andra sprutan i nästa vecka. Pfizer blev det för mig.
Inga biverkningar alls. kände inte ens var sticket satt dagen efter sprutan.
 
I februari/mars nånting fick jag båda doserna av Modernas. Första dosen blev jag dålig med hela raddan av illamående, ont i kroppen och "tung", feber, yr etc. Höll i sig i 2 dagar. Efter 2:a dosen kände jag nästan ingenting, bara lite öm vid insticksstället någon dag.
 
Både mamma och pappa har fått första sprutan av AZ, bägge fick väldigt lindriga biverkningar, mamma fick sprutan igår så det kan kanske bli mer biverkningar men såhär långt bara lite ont i armen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
763
Senast: McFlurry
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
530
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
2 971
Senast: Magnum
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
1 107
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp