Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är jättesvullen och har ont i armhålan på vänster sida (samma som sprutan). Tycker det är lite i längsta laget från när jag fick sprutan men kan inte se att det skulle vara ngt annat 🤔
 
Fick första dosen av Pfizers vaccin för 1,5 vecka sedan och blev knappt ens öm i armen. Hade ett litet blåmärke i en vecka men vad gör det.
 
Är jättesvullen och har ont i armhålan på vänster sida (samma som sprutan). Tycker det är lite i längsta laget från när jag fick sprutan men kan inte se att det skulle vara ngt annat 🤔

Hur långt efter? Jag fick det på tredje dygnet och hade det nästan i tre dygn också.
 
Hur långt efter? Jag fick det på tredje dygnet och hade det nästan i tre dygn också.

Spruta torsdag kväll, fick detta i går lunch så 3,5 dygn efter.

Men du fick samma alltså?
Exakt när det uppstod, eller hur länge det varade, vet jag inte men både min mamma och en kollega har pratat om samma. Det vill säga att först fick de ont (typ träningsvärk i armen) på "utsidan" och lite senare i armhålan och i lymfkörtlarna. Jag fick bara "träningsvärken", tack och lov.
 
Imorgon är det dags – ångesten är enorm, hoppas jag kommer ihåg att ta Theralen innan. :o
Du kan inte få något starkare lugnande på plats? När jag gjort ögonoperationer, dvs varit vaken under tiden, fick jag något vitt piller som knockade mig rejält så fort jag satt mig i väntrummet. Somnade i väntrummet efter och var ganska däckad i flera timmar.

Heja dig! Du fixar det här. Lovar att de inte känns i princip alls :heart
 
Du kan inte få något starkare lugnande på plats? När jag gjort ögonoperationer, dvs varit vaken under tiden, fick jag något vitt piller som knockade mig rejält så fort jag satt mig i väntrummet. Somnade i väntrummet efter och var ganska däckad i flera timmar.

Heja dig! Du fixar det här. Lovar att de inte känns i princip alls :heart

Jag hoppas att Theralen ska vara nog eftersom det går så snabbt att få sprutan – det brukar fungera emot mina panikattacker i vanliga fall så det borde fungera nu när jag kan förutsäga en och administrera upp dosen. :arghh:

Tack! :heart
 
Dagen-efter-rapport: Gör lite ont i muskeln de sprutade i, men bara när jag använder den. Gjorde snoront att få på sig T-shirten i morse, men är ej så öm om jag bara trycker på armen med handen. :cautious: Fick fler aktiva minutrar än vanligt av min snåla smartklocka på hundpromenaden = lite högre puls än normalt. Har också varit lite extra trött och känt mig små-yr i perioder idag. KAN bero på vaccinet, men kan nog vara något annat också. Inget allvarligt alltså. :up:
 
Från dagens hd.se

"Vaccinexpert: Flockimmuniteten närmar sig
13 juli 2021 16:32
Dag för dag, procent för procent ökar andelen vaccinerade i Sverige. I september – oktober kan tillräckligt många vara immuna för att flockimmunitet ska uppnås och stora smittoutbrott förhindras, bedömer vaccinforskaren Matti Sällberg."
 
Exakt när det uppstod, eller hur länge det varade, vet jag inte men både min mamma och en kollega har pratat om samma. Det vill säga att först fick de ont (typ träningsvärk i armen) på "utsidan" och lite senare i armhålan och i lymfkörtlarna. Jag fick bara "träningsvärken", tack och lov.
Jag har ju inte haft ngt alls innan igår. Typ känslan av ett blåmärke precis vid sticket bara så detta blev lite som en chock.

Jaja, inte hela världen egentligen men jag känner mig gnällig för ont gör det
 
Spruta torsdag kväll, fick detta i går lunch så 3,5 dygn efter.

Men du fick samma alltså?

Ja, jag blev faktiskt riktigt orolig innan jag ”kom ihåg” att jag vaccinerade mig (1:a sprutan).

Mannens moster dog i cancer som började i lymfkörtlarna så ……….

2:a sprutan fick jag bara ont i armen, typ träningsvärk, några timmar efter och som höll i sig till nästa dag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
764
Senast: McFlurry
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
560
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
2 978
Senast: Magnum
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 297

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp