Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om det var i stora sporthallen i Knivsta så fick man inget kort. Man fick ett papper tillsammans med informationspappren.
Dottern och svågern tog där och A4-papper var allt de fick.
I stora sporthallen i Knivsta fick både jag och sambo kort.


Edit: Oj, vad jag släpar i den här tråden då...)
 
Jag fick dos 2 av moderna i Tors. Jag var väldigt trött och sliten på kvällen. Men dagen efter var hemsk! Hög feber, yrsel så jag höll på att ramla, pulsen skenade av att jag tog mig till toaletten och det bara susade i öronen. Galet ont överallt och i huvudet. Fick ca 9 cm stort illrött, svullet, stenhårt, varmt, kliande och smärtande märke runt sprutsticket.
Mår idag fortfarande väldigt illa.
Tur att jag har sambo som kunnat ta hand om min valp. Han blev bara trött dagen efter(vi tog samtidigt).
Han blev sämre än mig vid första dos. Jag mådde rätt ok då faktiskt. Vi och läkare tror att vi båda haft covid. Men vi har inte testat oss.
Nu vill jag bara bli frisk. Så less!
 
Jag fick nog någon biverkning dagarna efter dos 2, hade ont i halsen på ett väldigt konstigt sätt. Inte ont i svaljet utan mer strupen liksom? Höll i 2 dagar sen gick det över. Kanske svullna körtlar? Kände mig svullen i armhålan också, troligen ngn körtel. Men inget allvarligt, tog det lite lugnt och så försvann det!
 
Fick dos 1 i onsdags, Pfizer. Kommer få sms när jag kan gå in och boka dos 2.
Lite öm i stickområdet i 2 dagar sen inget mer.

Sambo i riskgrupp fick dos 2 idag, moderna. Sist öm i hela armen och förkylning som påföljd. Idag öm i axeln.

Dos 2 i går :D
Passade på mellan 2 semesterresor, körde 50 mil efter sprutan och kände ingenting.
Idag rätt öm vid stickområdet bara, ngt svullen. Mår annars som vanligt.

Uppdatering ang sambons andra spruta, blev rejält förkyld m feber ngn dag efter!
 
Fick dos 2 av Pfizer för 5 minuter sen
Väntar den obligatoriska kvarten
Får se om jag får mer biverkningar denna gång
 
Har gått en dryg vecka sen jag fick moderna. Hade sett till att inte ha nåt viktigt inbokat de kommande dagarna ifall jag skulle få feber el liknande. (har varit 50/50 på det hos bekanta som fått vaccin oavsett märke) Men är helt förvånad över hur opåverkad jag varit. Redan från sticket, hade en trevlig sköterska som babblade på och när jag trodde att hon höll på att desinfincera armen ordentligt så var hon plötsligt klar. Sedan kändes det lite som träningsvärk i armen som började några timmar efteråt och höll i sig under halva dagen efteråt. Men sen ingenting. Hoppas på samma "tur" efter nästa spruta. Och en lika trevlig sjuksköterska 😊

Det var väldigt smidigt anordnat i min stad, mycket parkeringar med tydliga anvisningar. Trevlig personal i ingången och jag hade lite tur och chansade och gick till ingången lite tidigare pga varmt att sitta i bilen och kunde gå in till sköterskan på en gång.
 
Nu har min partner under kvällen insjuknat med feber och muskelvärk ca 3 veckor efter första dosen. Blä! Vilken tajming. PCR-test imorgon, men det känns ju ganska otroligt att få feber under sommaren om det inte är Corona...

Jag har också sen imorse haft exakt samma smärta i vaccinations-armen som jag hade dagen för vaccinationen. Jättekonstigt. Det finns väl inget kvar i den armen/muskeln nu, men smärtan är identiskt...
Hur gick det för partnern? :)
 
Jag fick nog någon biverkning dagarna efter dos 2, hade ont i halsen på ett väldigt konstigt sätt. Inte ont i svaljet utan mer strupen liksom? Höll i 2 dagar sen gick det över. Kanske svullna körtlar? Kände mig svullen i armhålan också, troligen ngn körtel. Men inget allvarligt, tog det lite lugnt och så försvann det!
Jag fick också ont i halsen, ihop med feber och trötthet, efter dos 2, Pfizer.
 
Dubbelvaccinerad här... Pfizer.

Jag blev sjuk efter första sprutan - hög feber, yrsel och svettningar som gick över efter något dygn. Kände inte av spruta två alls dock.
 
Äntligen färdigvaccinerad för denna gång! Fick dos 2 av Pfizer i eftermiddags, absolut noll kö på stans stora vaccinationscentral och sköterskan sa att det var väldigt lugnt och lite långtråkigt...

Sprutan kändes aningen mer den här gången, tror hon satte nålen högre än de gjorde sist, men sen har jag inte känt av något alls mer än ömhet runt sticket. Får se om det blir några biverkningar inatt eller under morgondagen...
 
Nu har nämaste familjen, den enda vi typ umgåtts med under 1,5 år, vaccinerat sig helt eller halvt. Det känns riktigt bra.

Nu oroar jag mig dock lite för deltaviruset.
 
Är det nån som fått biverkningar som feber och så efter mer än ett dygn?
Bara så jag vet om jag kan förvänta mig mer än ledvärken jag hade i natt
 
Är det nån som fått biverkningar som feber och så efter mer än ett dygn?
Bara så jag vet om jag kan förvänta mig mer än ledvärken jag hade i natt

Ja jag tror att det var det som hände mig, att biverkningarna kom ett (bra) tag efteråt.

Jag tog sprutan en onsdag, var lite tung i skallen dagen efter men inget farligt, kändes rätt normalt ända fram till söndag då jag kände mig sämre och sämre och måndag-tisdag var jag riktigt dålig med feber, svettningar, svår huvudvärk och enorm trötthet. Sen på onsdagen vaknade jag och mådde som vanligt igen. Skumt det där!
 
Ja jag tror att det var det som hände mig, att biverkningarna kom ett (bra) tag efteråt.

Jag tog sprutan en onsdag, var lite tung i skallen dagen efter men inget farligt, kändes rätt normalt ända fram till söndag då jag kände mig sämre och sämre och måndag-tisdag var jag riktigt dålig med feber, svettningar, svår huvudvärk och enorm trötthet. Sen på onsdagen vaknade jag och mådde som vanligt igen. Skumt det där!
Är inte råden att testa sig om det håller i sig i flera dagar och inte uppkommer en eller två dagar efter vaccinationen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
763
Senast: McFlurry
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
549
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
2 973
Senast: Magnum
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
1 129
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp