Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur lång tid efter har era biverkningar kommit?
Min anhörig fick biverkningar efter fem dagar, känns som lång tid men hon har inte fått tag på någon att fråga ännu.
Spruta ett.

Vilket vaccin fick hon? Framförallt Astras ska man vara uppmärksam pa biverkningar som kommer efter ngr dagar.
 
Jag har fått vaccinationstid på onsdag. Hade räknat med att få vänta längre men nu är jag inställd på att få sprutan och skulle bli så besviken om den blev avbokad av nån anledning. Vill att det ska bli onsdag kväll och att jag har fått sprutan!
 
11 maj öppnar det för fas 4 här. De startar med 50-59 år, så 16 maj får min 54åriga mamma sin första spruta :) Jag lär få vänta ett tag, men hittills har det gått snabbt här så jag hoppas det fortsätter så.
 
Bor i samma län som @athena_arabians . Men ja jag är nog ett par år yngre.
Ska ringa min VC imorgon och kolla om de känner till min medicinering tror jag.

Du är väl rätt mycket yngre ;) Jag är ju en gammalt tant på snart 48 år :D

Edit: Min medicinering finns inskriven i min journal på VC eftersom jag sökt för andra saker och berättat om den då så den inte krockar med de mediciner VC skrivit ut.
 
Du är väl rätt mycket yngre ;) Jag är ju en gammalt tant på snart 48 år :D

Edit: Min medicinering finns inskriven i min journal på VC eftersom jag sökt för andra saker och berättat om den då så den inte krockar med de mediciner VC skrivit ut.
Tio år yngre :D
Tror de vet om mina mediciner, det har pratats om dom i alla fall när jag var där för några år sedan.
 
Min mormor är fullvaccinerad sen ett tag tillbaka och mina föräldrar har fått sina första sprutor nu (västra götaland), pappa fick sin för ett par veckor sen och mamma i helgen.

Känns skönt, det är mest dem man oroat sig över. Så får vi väl se hur lång tid det tar innan vi ”yngre äldre” utanför riskgrupp får erbjudande :).
 
I Stockholm visade det sig att man inte blir kallad, utan man scrollar längst ner på appen Alltid Öppet - stor röd notis överst att när det är min tur kan man boka - och klicka på länken som fanns där. Så första sprutan bokad till torsdag morgon. Förhoppningsvis med lindriga biverkningar.
 
På eftermiddagen första maj klingade det till i min telefon att jag hade ett meddelande på 1177. Loggade in och hade då fått en tid för vaccination bokad! (I region Uppsala får alla som är 50+ en tid bokad åt sig.)

Jätteglad för att ha fått tid!
Lite besviken för att den inte är förrän 19 maj - om 2,5 veckor.

Min andra spruta är inbokad 30 juni. Jag är 54 år och antar att jag tillhör fas 3 eftersom jag har högt blodtryck (och medicinerar för det).
 
I Stockholm visade det sig att man inte blir kallad, utan man scrollar längst ner på appen Alltid Öppet - stor röd notis överst att när det är min tur kan man boka - och klicka på länken som fanns där. Så första sprutan bokad till torsdag morgon. Förhoppningsvis med lindriga biverkningar.
När jag läste infon på 1177 Stockholm stod det att personer i riskgrupp i fas 3 blir kallade av sin vårdcentral. Så jag vet inte hur länge jag ska vänta. :confused::cautious:
 
När jag läste infon på 1177 Stockholm stod det att personer i riskgrupp i fas 3 blir kallade av sin vårdcentral. Så jag vet inte hur länge jag ska vänta. :confused::cautious:

Logga in på Alltid Öppet och kolla om du kan boka. Både mitt VC och Diabetesmottagningen på SöS var förvirrade så hade jag väntat på kallelsen hade jag fortfarande suttit här och väntat. Tur att jag faktiskt scrollade ner och såg länken.
 
Min dos 2 blev skjuten på eftersom jag vill vara med i studien, trodde ju att man bara kunde det om jag valde att få dos 2 av pfizer/moderna men nepp, även med AZ fick man vara med. :)
 
Logga in på Alltid Öppet och kolla om du kan boka. Både mitt VC och Diabetesmottagningen på SöS var förvirrade så hade jag väntat på kallelsen hade jag fortfarande suttit här och väntat. Tur att jag faktiskt scrollade ner och såg länken.
Laddade ner appen och kollade, finns ingen bokningsfunktion för vaccinering, bara provtagning för covid.
 
Hur lång tid efter har era biverkningar kommit?
Min anhörig fick biverkningar efter fem dagar, känns som lång tid men hon har inte fått tag på någon att fråga ännu.
Spruta ett.
Det började efter ca sex timmar. Beroende på symtom så skulle jag ta ett covidtest och dessutom ringa 1177
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
764
Senast: McFlurry
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
560
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
2 977
Senast: Magnum
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp