Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
20210503_200021.jpg
 
Ja, har högt BMI. Kan ju hända att min vc inte vaccinerat klart de äldre ännu, har läst att de har många vårdkrävande patienter.

Jag gick inte genom VC/Mottagning utan bara direkt in på appen och bokade.

Jag kunde boka antingen Karolinska i Solna eller i Huddinge
 
Från 30 till 40? Jag har 49 … :(
Då hade du redan koll på den biten alltså, så mysteriet kvarstår. Det är kanske enklare att rodda i, som i mitt eget fall där min riskgrupp är knuten till en medicinering och att det verkar som att de som ger mig min medicin också är de som kommer kalla till vaccination (i VGR alltså, men vet personer i Stockholm med samma medicin som fått vaccin eller åtminstone har en inbokad tid). Så går du regelbundet till någon vårdenhet? :)
 
Då hade du redan koll på den biten alltså, så mysteriet kvarstår. Det är kanske enklare att rodda i, som i mitt eget fall där min riskgrupp är knuten till en medicinering och att det verkar som att de som ger mig min medicin också är de som kommer kalla till vaccination (i VGR alltså, men vet personer i Stockholm med samma medicin som fått vaccin eller åtminstone har en inbokad tid). Så går du regelbundet till någon vårdenhet? :)
Inte regelbundet (jo neuropsyk men det räknas nog inte) men det står ju i bilden jag postade i inlägg 147 att vc just nu går igenom alla patienter och att de kommer kontakta en inom några veckor, så ska nog vänta. Var på vc i slutet av förra året.
 
Inte regelbundet (jo neuropsyk men det räknas nog inte) men det står ju i bilden jag postade i inlägg 147 att vc just nu går igenom alla patienter och att de kommer kontakta en inom några veckor, så ska nog vänta. Var på vc i slutet av förra året.
Jo, jag såg det och noterade det när jag kollade på 1177 innan och tyckte det såg rörigt ut. :D Spekulerade mest lite gällande varför och hur andra i samma riskgrupp redan fått sin spruta, eller kunnat boka tid. Och det borde kanske ha att göra med om de aktivt får vård för tillståndet. Men då låter det ju iaf som att du kommer få höra något från din vårdcentral. Hoppas på snart, och att du väljer att ta vaccinet!
 
Det började efter ca sex timmar. Beroende på symtom så skulle jag ta ett covidtest och dessutom ringa 1177
Tack för svar!
Ja tanken har slagit mej också... det där med att ha blivit smittad och det sammanföll så väl med vaccineringen!


Korkad fråga, allmän undring,
kan man ta ett covidtest när man alldeles precis tagit sprutan?
 
Tycker igen att min region varit smarta. De konstaterade att det blir för administrativt krävande att gå igenom journaler för att identifiera vilka som ska in i fas 3. Så nu får de personerna istället göra bokningar i vanliga systemet och klicka i vilken av punkterna de uppfyller samt intyga på heder och samvete.
Tror det också skulle vara så att om det ev. ställs kontrollfrågor i vaccinationslokalen förväntas man då kunna svara på var man får sin vård, ansvarig läkare eller dyl. enklare info?
 
När jag äntligen insåg att jag kunde boka via Alltid Öppet eftersom det nu är öppet för Fas 3 så gick det som en dans. Som sagt, 1177 röra, SöS och VC lika förvirrade, så himla bra med självbokning.
 
I min region blev det ingen större rusning när de öppnade för "alla i riskgrupp över 18 år", så idag öppnade de för "alla över 50 år" också. Och då blev det snabbt fullbokat på de utlagda tiderna. Men de lägger väl ut fler tider efterhand, tänker jag...
 
Tycker igen att min region varit smarta. De konstaterade att det blir för administrativt krävande att gå igenom journaler för att identifiera vilka som ska in i fas 3. Så nu får de personerna istället göra bokningar i vanliga systemet och klicka i vilken av punkterna de uppfyller samt intyga på heder och samvete.
Tror det också skulle vara så att om det ev. ställs kontrollfrågor i vaccinationslokalen förväntas man då kunna svara på var man får sin vård, ansvarig läkare eller dyl. enklare info?
Tror inte de går igenom alla journaler, det finns ju patientregister men jag vet inte hur välordnade de är.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
763
Senast: McFlurry
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
551
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
2 974
Senast: Magnum
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
1 138
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp