Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hux flux och från ingenstans blev nu också jag plötsligt kallad för vaccinering, det blir i mitten på maj.
Det verkar bli Pfizer eller Moderna, då det är sex veckor mellan besöken. Synd, för jag hade gärna tagit Rasta/Zenecas Jamaica-blandning, det hade passat utmärkt till dreadlocksen.
 
Ordentligt ont i armen idag och en allmän trött/matthetskänsla. Jag tror inte jag har feber (det känns inte som det så jag har inte brytt mig i att kolla). Det blir en slappardag helt enkelt :up:

Edit: Jag har ibland känt av influensavaccinationen på ett liknande sätt, en allmän trötthetskänsla dagen efter. Det värsta har hittills varit svininfluensavaccinationen, då fick jag feber dagen efter första sprutan.
 
Det är så många astra-doser över så båda mina föräldrar har kunnat boka om sin andra spruta till 11/6 istället för 7/7 :up: Jag får min andra 10/6 så vi är färdigvaccinerade samtidigt alla tre :up:

Så trist med alla som är över.

Men såklart jättebra för dina föräldrar!
 
Fick brev idag att jag ska få min andra spruta med Astra den 14 maj. Jag blev ju riktigt dålig av den första sprutan (HÖG feber, ledvärk, ont överallt och näsblod efter några dagar) så jag hoppas att andra dosen är snällare mot kroppen... Jag ska jobba dagen efter så håller på att dividera med chefen om jag ska ta ut en semesterdag för säkerhetsskull. Tråkigt att ringa in sig sjuk en lördag morgon, alltid svårt med vikarier då...
 
Fick brev idag att jag ska få min andra spruta med Astra den 14 maj. Jag blev ju riktigt dålig av den första sprutan (HÖG feber, ledvärk, ont överallt och näsblod efter några dagar) så jag hoppas att andra dosen är snällare mot kroppen... Jag ska jobba dagen efter så håller på att dividera med chefen om jag ska ta ut en semesterdag för säkerhetsskull. Tråkigt att ringa in sig sjuk en lördag morgon, alltid svårt med vikarier då...
Klokt att förvarna!
 
Jag fick första dosen av Moderna igår eftermiddag. Inga stora biverkningar utöver trötthet och ont i armen, speciellt när jag måste lyfta den. Jag blev också spontant jättedålig i magen sent igår kväll men jag har haft ett IBS-skov på sistone så det behöver inte vara relaterat till vaccinet. Andra dosen inbokad i mitten av juni, förhoppningsvis går det lika smidigt då.
 
Det är så många astra-doser över så båda mina föräldrar har kunnat boka om sin andra spruta till 11/6 istället för 7/7 :up: Jag får min andra 10/6 så vi är färdigvaccinerade samtidigt alla tre :up:
Astras vaccin ska tydligen (enligt P1) ge bättre skydd om det går längre tid mellan första och andra sprutan.
 
Funderar på att åka till grannlänen om de släpper vaccin till mig innan mitt län. Känns så fel men samtidigt rätt. :angel:
 
Fick brev idag att jag ska få min andra spruta med Astra den 14 maj. Jag blev ju riktigt dålig av den första sprutan (HÖG feber, ledvärk, ont överallt och näsblod efter några dagar) så jag hoppas att andra dosen är snällare mot kroppen... Jag ska jobba dagen efter så håller på att dividera med chefen om jag ska ta ut en semesterdag för säkerhetsskull. Tråkigt att ringa in sig sjuk en lördag morgon, alltid svårt med vikarier då...

Enligt de biverkningar vi sett i vår kommun har första dosen Astra gett mer biverkningar än andra dosen :) Tvärt om med Pfizer som gett något mer biverkningar vid andra dosen än första. Så håller tummarna att denna dos blir bättre för dig!
 
Fick brev idag att jag ska få min andra spruta med Astra den 14 maj. Jag blev ju riktigt dålig av den första sprutan (HÖG feber, ledvärk, ont överallt och näsblod efter några dagar) så jag hoppas att andra dosen är snällare mot kroppen... Jag ska jobba dagen efter så håller på att dividera med chefen om jag ska ta ut en semesterdag för säkerhetsskull. Tråkigt att ringa in sig sjuk en lördag morgon, alltid svårt med vikarier då...

Varför ska du ta ut en semesterdag efter vaccinationen? Är man sjuk så sjukskriver man sig även om det har med vaccination att göra. Men absolut är det bra att förvarna om att det finns en risk att man inte kommer kunna jobba då!
 
Idag bestämde sig vår region ( Örebro län) för att hoppa ned ett hack i fas 3 och låta alla som ligger i riskgrupp vaccinera sig då de har så pass mycket obokade tider i de åldrar de hade innan 60-65. Jag förstår inte varför folk inte går iväg och tar sprutorna. Men de är ju deras val och de här ger chansen för andra att få vaccin vilket jag är tacksam för på många plan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
755
Senast: McFlurry
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
479
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
2 958
Senast: Magnum
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp