Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fått min första idag och får min andra i början på Juni ( Pfizer). Ingår i de som räknas som riskgrupp pga av BMI och vikt plus astmatiker som drabbas hårt vid vanlig förkylning. Tvekade aldrig att jag skulle ta har längtat efter den dagen. Så känns skönt att bollen är i rullning.
 
De släppte första åldersgruppen i fas 4 i Stockholm idag! Efter vissa problem att komma in i appen och fe det att fungera (läs 2 timmars inte speciellt intensivt försökande) lyckades jag sno åt mig en tid på söndag em. Så snart så. Känns bra smittspridningen bland elever verkar öka rätt snabbt just nu och även om vi bara har en årskurs inne i taget är det ju lika trångt i de klassrum vi är i som vanligt.
 
Fick Pfizer i dag, blev bokad för dos två om 6 veckor. Har hört 3-4 veckor, men det kanske inte spelar så stor roll? I Västernorrland har det öppnats upp mer och mer, jag tillhörde fas 2 först men sedan ändrades det (för LSS) efter ålder. Förra veckan öppnades det för 50+ i risk och personer inom vården. Denna vecka tror jag det var 18+ i riskgrupp. Fullbokat i Sundsvall/Timrå idag hörde jag och det glädjer mig.
 
Fick Pfizer i dag, blev bokad för dos två om 6 veckor. Har hört 3-4 veckor, men det kanske inte spelar så stor roll? I Västernorrland har det öppnats upp mer och mer, jag tillhörde fas 2 först men sedan ändrades det (för LSS) efter ålder. Förra veckan öppnades det för 50+ i risk och personer inom vården. Denna vecka tror jag det var 18+ i riskgrupp. Fullbokat i Sundsvall/Timrå idag hörde jag och det glädjer mig.
Har bara hört att det är 6 veckor som gäller nu.
 
Hörde att man i England kommer att börja ge 3 doser. För att gardera sig mot nya varianter. Men då måste ju vaccinet uppdateras. tänker jag, så det blir väl en slags årlig "influensa"vaccinering som vi får vänja oss vid (jag vet att Covid inte är influensa, men jag gjorde liknelsen :-) ).
 
Hörde att man i England kommer att börja ge 3 doser. För att gardera sig mot nya varianter. Men då måste ju vaccinet uppdateras. tänker jag, så det blir väl en slags årlig "influensa"vaccinering som vi får vänja oss vid (jag vet att Covid inte är influensa, men jag gjorde liknelsen :-) ).

Det har väl Pfizer också sagt tror jag. Det planeras för en tredje spruta till vintern eller nåt sånt har jag hört.
 
Lite ont i armen men inte värre en att de känns som när jag råkade tappa garageporten på över armen 😬 Lite seg känsla i kroppen men ingen feber eller huvudvärk. Så positivt så här långt.
Samma här! Ont i armen men uthärdligt. Nästan så att jag undrar om det var saltlösning i sprutan...! (Skojar....) Nån sa att det är ett bra tecken om man får influensaliknande symptom efter vaccineringen, det är ett tecken på att det är effektivt. Hm.... Jag har typ noll känningar än så länge...
 
Fått en kallelse nu! Tyvärr lite dum tid rent logistiskt sett (bor över en timme bort från sjukhuset) så får se om jag behöver boka om den eller ej.
Samtidigt så inser jag, eftersom att de berättade sedan innan att de kallade folk efter ålder i riskgrupperna på sjukhusen också, att en släkting som fick en stroke häromåret och som har ganska stora problem med sin diabetes, inte kommer att kallas av någon mottagning från sjukhuset i fråga utan kommer få vänta på VC som kommer dröja mer. Det är lite tråkigt att det är så.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
755
Senast: McFlurry
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
479
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
2 958
Senast: Magnum
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
852

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp