Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Well done! :heart Snälla sköterskor/personal är verkligen a och o.

Verkligen, trots att det var löpande band-principen tog hon sig tid att verkligen titta mig i ögonen och säga att det är fullt normalt att vara rädd. Hon nästan kastade in nålen vilket fick mig att rycka till, men då kom de lugnande orden. :love:

För övrigt så är jag lite öm i området där injektionen gavs, men inget värre ännu.
 
Verkligen, trots att det var löpande band-principen tog hon sig tid att verkligen titta mig i ögonen och säga att det är fullt normalt att vara rädd. Hon nästan kastade in nålen vilket fick mig att rycka till, men då kom de lugnande orden. :love:

För övrigt så är jag lite öm i området där injektionen gavs, men inget värre ännu.

Haha, min var lite samma. Jag har varit väldigt väldigt nålrädd, men det är så mycket bättre efter terapi. Berättade det för henne igår och hon var också himla bra men sen sa hon typ "ta ett djupt andetag utan masken" och sen trodde jag hon skulle sprita av och ha sig, men icke, då kom sticket 😂

Gick snabbt och smidigt.
Och idag har jag lite ont, men inte värre än efter typ TBE och hepatitsprutorna.
😁
 
Jag har värk i armen och är lite svullen. Känns som träningsvärk typ. Strålar lite neråt i armen. Glömde fråga hur det är med träning efteråt, kör man på så länge det känns ok eller bör jag avboka kvällens crossfit?
 
Jag har värk i armen och är lite svullen. Känns som träningsvärk typ. Strålar lite neråt i armen. Glömde fråga hur det är med träning efteråt, kör man på så länge det känns ok eller bör jag avboka kvällens crossfit?
Jag skulle nog avboka. Känns bara som att det inte kan vara jättebra anstränga sig på det sättet. Man rider ju inte hästen ett hårt pass dagarna efter när det är nyvaccinerad för influensan?
 
Jag har värk i armen och är lite svullen. Känns som träningsvärk typ. Strålar lite neråt i armen. Glömde fråga hur det är med träning efteråt, kör man på så länge det känns ok eller bör jag avboka kvällens crossfit?

Jag tänker likadant som @cewe . Hästen ska ju inte anstränga sig efter en vaccination så då gör inte jag det heller. Lika bra att vara på den säkra sidan.
 
Jag skulle nog avboka. Känns bara som att det inte kan vara jättebra anstränga sig på det sättet. Man rider ju inte hästen ett hårt pass dagarna efter när det är nyvaccinerad för influensan?
Vid min första spruta sa läkaren ingen, efter den andra sa han att jag skulle ta det lugnt över helgen (fick vaccinet en fredag eftermiddag).
 
Haha, min var lite samma. Jag har varit väldigt väldigt nålrädd, men det är så mycket bättre efter terapi. Berättade det för henne igår och hon var också himla bra men sen sa hon typ "ta ett djupt andetag utan masken" och sen trodde jag hon skulle sprita av och ha sig, men icke, då kom sticket 😂

Gick snabbt och smidigt.
Och idag har jag lite ont, men inte värre än efter typ TBE och hepatitsprutorna.
😁

Samma här! Jag förväntade mig lite daltande såsom verkar vara brukligt med rädda patienter, men helt plötsligt utan förvarning så satt nålen i armen. :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
755
Senast: McFlurry
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
479
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
2 958
Senast: Magnum
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
852

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp