Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.

Kamomilla

Trådstartare
Det borde trilla in lite bukefolk som blivit vaccinerade nu.

Så, vilket vaccin fick ni? En eller två sprutor hittills? Vad fick DU för ev. biverkningar?

Kan börja med mig själv.

Fått två sprutor med tre veckor mellan.
Pfizers vaccin.
Öm vid sprutstället i ett dygn, samma efter båda tillfällena.
 
Fått båda, Biontechs vaccin.

Första sprutan - Märkte inget alls
Andra sprutan - Ont i armen på kvällen och dagen efter samt lättare muskelvärk i hela kroppen på kvällen. Då jag jobbade på kvällen och har ett fysiskt jobb, tog jag en värktablett och kände efter den inget alls.
 
Jag har fått båda sprutorna med 21 dagar mellan doserna. Pfizer/Biontech.

Av första sprutan ont i armen, nivå vaknade när jag råkat lägga mig på den i sömnen. Gick över på ett dygn. Andra mindre ont i armen men muskelvärk, högre kroppstemp och influensakänsla dagen efter. Jobbade natt så alvedon och ipren blev räddningen. Många av mina kollegor fick hög feber och frossa av andra dosen. Har gått över på ett par dygn för de flesta.
 
Fick en Astra 4/3 och nu i maj ska jag få dos två av något annat.
Ont i armen, ffa stickstället, i en vecka och feber dygnet efter. Men övrigt mådde jag bra.

Sedan vet jag inte om det faktiskt är en biverkning men jag fick de små helt runda blåmärkena på armen. Och jag tycker jag får jättelätt nya blåmärken fortfarande eller om jag bara är mer uppmärksam nu än innan.
 
Fått första dosen AZ. Ska väl få andra i slutet av maj av nåt annat. Om inte arbetsgivare bestämmer att även vi halv vaccinerade får avstå nu som övrig personal som inte fått nån dos än.

Fick ont i armen några dagar och var lite tröttare annars mådde jag bra.
 
Fått första dosen AZ. Ska väl få andra i slutet av maj av nåt annat. Om inte arbetsgivare bestämmer att även vi halv vaccinerade får avstå nu som övrig personal som inte fått nån dos än.

Fick ont i armen några dagar och var lite tröttare annars mådde jag bra.

Sas det inte igår att de yngre som fått AZ första dosen ska få ett annat vaccin den andra dosen?
 
Fick en dos AZ sista dagarna dom använde det, fick ont på stickstället några dagar och fick ont i benen/lederna dagen efter. Får se vilken annan sort jag får nu, skulle fått andra dosen v.20.
 
Fick första sprutan AZ i fredags. Får nr två i slutet av juni. Jag är född - 56 så jag lär väl få AZ även i juni om inte rekommendationerna ändras.

Reagerade på vaccinationen med att ett dygn efter sticket drabbas av en fruktansvärd trötthet. Typ, jag orkar inte öppna ögonen ens. Frös men hade ingen feber. Tröttheten satt i ca ett dygn sen var jag fit for fight igen.
 
Jag fick AZ i mars någonstans. Åkte på nästan alla biverkningar: hög feber i två dygn, frossa, huvudvärk, ledvärk, trötthet. Ska få något annat i maj, enl nuvarande rekommendationer. Hoppas på en lindrigare reaktion då.
 
Fick Astra zenecas 11 Februari. Tog på förmiddagen. På kvällen började jag få feber och rejäl frossa. Febern var borta morgonen efter. Hade lite ont i huvudet och lite öm i armen dagen efter.

Vet ej hur det blir med en andra dos.
 
Fick första sprutan AZ i fredags. Får nr två i slutet av juni. Jag är född - 56 så jag lär väl få AZ även i juni om inte rekommendationerna ändras.

Reagerade på vaccinationen med att ett dygn efter sticket drabbas av en fruktansvärd trötthet. Typ, jag orkar inte öppna ögonen ens. Frös men hade ingen feber. Tröttheten satt i ca ett dygn sen var jag fit for fight igen.
Har du fyllt 65? Läste att man ska ha fyllt 65 för att få Astras men är osäker på om de går på årtalet. En släkting oroar sig för att få det nämligen, inte fyllt men fyller i år. När hon skulle boka vaccination räknades hon ej som 65 utan fick vänta.
 
Har du fyllt 65? Läste att man ska ha fyllt 65 för att få Astras men är osäker på om de går på årtalet. En släkting oroar sig för att få det nämligen, inte fyllt men fyller i år. När hon skulle boka vaccination räknades hon ej som 65 utan fick vänta.

Och jag vet folk som fyller 65år senare i år som lapp om att hen kan boka vaccinationstid redan nu. Så jag trodde att de gick efter årtalet enbart.
 
Fick första sprutan nån gång i februari eller mars, AZ. Vår personalvaccinering har bokat av min andra spruta som jag skulle ha fått i början på maj,

Jag fick hög feber under natten efter och var rätt risig i ett dygn. Inte en chans att jag skulle kunna ha jobbat.

Skulle ta AZ igen utan att tveka, bara vi får upp vaccintempot så fort som möjligt så skiter jag faktiskt helt i en biverkning som är mindre risk än de ppiller jag petade i mig i femton år typ.
 
Och jag vet folk som fyller 65år senare i år som lapp om att hen kan boka vaccinationstid redan nu. Så jag trodde att de gick efter årtalet enbart.
Jag tror det varierar mellan regionerna beroende på hur bokningssystemet fungerar om de går på årtal eller födelsedag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
753
Senast: McFlurry
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
462
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
2 951
Senast: Magnum
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
Svar
18
· Visningar
602

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Trixtråden
  • Akvarietråden IV
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp