Bukefalos 28 år!

Vaccinering av 5 åring

MissPumpkin

Trådstartare
Hej!

Sitter och funderar över om jag ska vaccinera mina två katter, 4 respektive 5 år gamla. Känns ju kanske inte så lönt nu, de har ju klarat sig bra båda två utan vaccinet och har aldrig varit direkt sjuka. Båda reagerar lite när de har fått fästingbett, den ena blir lite slö och den andra svullen. En av katterna har iofs haft en dålig start i livet, lidit av näringsbrist och haft vätskefylld mage men annars är det så friska de kan bli.

Nyligen har jag varit i kontakt med flera katter som bär på kattsnuva, bland annat en kattunge och det får tankarna att snurra om jag inte egentligen ska vaccinera mina två? Chansen att den skulle smittas mellan de katterna och mina är minimala, är mer rädd för katterna i grannskapet som kanske smittas.

Vad hade ni gjort?
Pappa som katterna bor hos kommer inte vaccinera så i så fall ligger det hos mig.

Mvh MissPumpkin
 
@MissPumpkin - visst finns det en risk för biverkningar, men med tanke på det stora antalet katter som vaccineras varje dag i Sverige så är risken liten. Om folk fortsätter vaccinera kommer vi fortsätta hålla sjukdomarna borta.
 
Jaha då har vi varit och vaccinerat oss;) Det gick rätt bra, den ene var hur snäll som helst medan den andre fick sitta i tvångsbur för att inte riva personalen. Nästa gång ska vi ta lugnande.
Kändes också riktigt bra att de fick en allmän hälsokoll :up: Ångrar lite att vi inte gjort det med våra tidigare katter.

Inga biverkningar heller verkar det som, de ville ut och kissa/komma bort från oss onda människor så fort vi kom hem. Och käka av det nya fina bantningsfodret vi ska testa. :D
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två Ragdolls, en hona på 5 år och en hane som är 7 år, båda kastrerade. För drygt ett och ett halvt år sedan började hanen gå...
Svar
0
· Visningar
913
Senast: Novienna
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 627
Senast: Lisa2014
·
Övr. Katt För flera år sedan (ca 3 år) började en katt hålla till runt svärmors hus. Svärmor började tillslut mata katten då den länge verkat...
Svar
7
· Visningar
1 299
Senast: kazam
·
Hundträning 5 år gammal riesenschnauzer, levt med katter hela sitt liv. Visar en del tough love, gillar t ex att bära katten, och kan puffa lite...
2
Svar
33
· Visningar
8 344
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp