VACCINERING M,M AV VALP...

H

HORSEBABE

Hur många gånger ska en valp vaccineras och vad brukar det kosta??
Är det vid någon speciell ålder det ska/måste göras??
Vad kostar en chip-märkning el annan ID- märkning, ca??
Måste det göras vid nån speciell ålder? Ske ev. köpa en valp som inte är märkt, men kan man vänta med det en månad??
 
Valpen ska ha sin första parvospruta vid 7-8 veckors ålder. Nästa spruta ska den ha vid 12 veckor, valpsjuka,HCC och parvo.Kolla med uppfödaren om valpen är avmaskad och köp ingen valp utan friskintyg. Kostnaden för vaccinering och ID-märkning varierar mellan olika veterinärer. Är valpen över 8 veckor vid tatueringen ska den även ha en lugnande spruta innan.
 
Valpen ska levereras ID-märkt, avmaskad och vaccinerad. Kräv det av uppfödaren, annars är det bäst att avstå köp.
 
...icke att förglömma att den också ska vara veterinärbesiktad och köparen ska få med ett intyg på detta, ej äldre än 7 dagar :p
 

Liknande trådar

L
Hundträning Jag har några frågor som jag jätte gärna skulle vilja ha svar på som är om valpar och sånt ❤️ Och den första frågan är hur man gör så en...
2
Svar
21
· Visningar
2 147
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 714
Senast: anna_panna
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 443
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 940
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp