Bukefalos 28 år!

Vaccinering och massage

Coop

Trådstartare
Hej
Hästarna ska få sprutor i morgon mot botulism och stelkramp. Tänkte även att massören skulle få massera ena hästen. Är det bra eller inte på samma dag?

Ska fråga massören när hon ringer sedan men tänkte fråga er lite först.
 
Sv: Vaccinering och massage

Misstänker att det inte är bra men massören bör ju veta.
 
Sv: Vaccinering och massage

Man bör vänta i ett par dygn, vaccineringen kan göra hästen hudöm.
 
Sv: Vaccinering och massage

Jag skulle inte massera en häst som nyss fått vaccination.Vänta några dagar eller ta massagen nån dag innan. För säkerhets skull. Vaccination sätter ju sprätt på immunförsvaret och det kan ju ibland bli för mycket men fråga gärna efter veterinärens åsikt.:idea:
 
Sv: Vaccinering och massage

Onödigt att lägga det samma dag, bättre låta det gå några dagar eller en vecka emellan.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 704
Senast: Hoarfrost
·
Hästvård Min häst ska stå på box i alla fall en vecka med gips om hoven (broddtramp med främmande kropp). Vill nu har era tips för att hästen...
Svar
18
· Visningar
1 021
Senast: Andromedae
·
Foder & Strö Hej, har en häst som är lite dålig i magen från och till. Har gett henne proferm men nu när det börjar ta slut hade jag tänkt köpa in...
Svar
5
· Visningar
767
Senast: lillan222
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 307
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp