Vaccinering som inte skrivits in i passet

psychogrrl

Trådstartare
Jag fick för tre veckor sedan hem min häst från Frankrike. Han grundvaccinerades där nere mot influensa, stelkramp och fick en rabiesspruta. Jag vet att de gett grundvaccinering med två sprutor med ett par veckors mellanrum, men i passet står bara ett tillfälle inskrivet.

Jag ska inte tävla med honom så med influensan spelar det kanske inte så stor roll. Däremot med stelkrampen. Om hästen inte är ordentligt vaccinerad gäller väl inte försäkringen på det området?

Nu ska jag ju vaccinera igen i januari (6 månader efter sprutorna som står inskrivna i passet) och pratar väl med veterinären då, men hur hade ni gjort?

Det som står är alltså:
Gripiffa-T - TG
Unirab
---------------
G+T + Raqe - 21-07-03
 
Jo, men inte att det är två sprutor = grundvaccinering. Frågan är om det då gäller om något skulle inträffa?
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Nyss köpt en häst som blev vaccinerad (influensa+stelkramp) idag, passet fanns inte på plats så fick ett löst intyg som jag skulle...
Svar
8
· Visningar
969
Senast: Liten
·
Hästvård Jag håller på att grundvaccinera min unghäst, och har försökt parera in detta för att den "årliga" vaccinationen ska överensstämma med...
Svar
4
· Visningar
1 190
Senast: gylle
·
Hästvård Jag blir så less, därför skriver jag den här tråden! Idag skulle massa hästar i stallet vaccineras, så även min lillhäst som fick sin...
Svar
6
· Visningar
1 689
Senast: yemma
·
D
Hästvård okej, sambon tog in hästarna när vet kom och vaccinerade i dag. Jag kunde inte vara med eftersom jag var tvungen att jobba. Kommer...
Svar
10
· Visningar
5 247
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp