Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

vacination

Y

yodi

en kompis till mig har vacinerat sina hästar med equilis pro t (både influensa och stelkramp) och enligt henne så behöver hon omvacinera vart tredje år och det är ju normalt gällande stelkramp men enligt henne så gäller detta även influensan, är det någon som vet något om det för jag är lite orolig för att hon har missförståt vad det står på vac intyget. :bump:

L

Leyla

Gäller inte influensa, skall hon tävla måste hon vac.minst en gång om året.

L

Leyla

Och är det första vac på hästarna så måste hon oxå vac. om 4-6 veckor och sedan en 3:e gång ca 5-7 månader. :)

C

Cesam

Eftersom influensastammarna (d.v.s. influensaviruset) skiftar karraktär OFTA så måste man MINST revaccinera en gång om året. Tetanus räcker vart tredje år. Så Din kompis har med all sannolikhet missuppfattat.....

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6458 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästvård Först och främst vill jag säga att veterinär är inkopplad och jag väntar på svar från blodprov. Men hon var ganska osäker på vad vi ska...
Svar
18
· Visningar
1 947
  • Artikel
Dagbok Såg idag att de nya nationella råden/föreskrifter eller va man ska säga hade börjat gälla idag...
2
Svar
38
· Visningar
2 559
Hundavel&Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
2 069
Hundavel&Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 665

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar