vacination

Y

yodi

en kompis till mig har vacinerat sina hästar med equilis pro t (både influensa och stelkramp) och enligt henne så behöver hon omvacinera vart tredje år och det är ju normalt gällande stelkramp men enligt henne så gäller detta även influensan, är det någon som vet något om det för jag är lite orolig för att hon har missförståt vad det står på vac intyget. :bump:
 
Gäller inte influensa, skall hon tävla måste hon vac.minst en gång om året.
 
Och är det första vac på hästarna så måste hon oxå vac. om 4-6 veckor och sedan en 3:e gång ca 5-7 månader. :)
 
Eftersom influensastammarna (d.v.s. influensaviruset) skiftar karraktär OFTA så måste man MINST revaccinera en gång om året. Tetanus räcker vart tredje år. Så Din kompis har med all sannolikhet missuppfattat.....
 

Liknande trådar

Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 490
Senast: skiesabove
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 552
Senast: Sirap
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 795
Senast: mars
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 213
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp