Vacker hov :)

H

horsebackdreaming

Är den någon som har några bra tips på vacker hov? Vet inte om det kallas så, eller om det är den röreslen då hästen skrapar i marken :crazy: Alltså rörelsen då hästen sträcker fram sitt framben ungefär som i spansk skritt, utan att gå hihi. Hur lär man sin häst detta, och är det någon som har några bilder :)

:love:
 
Sv: Vacker hov :)

Du kan börja med att peta på hästens ben med exempelvis ett spö, tills hästen tar upp benet. Klappa och beröm. När den kan det så fort du nudar benet tar du tag om kotan när hästen tar upp sitt ben. till sist när du tränat detta ett tag funkar det nog :idea:
 
Sv: Vacker hov :)

Min kan det.. MEN jag rekommenderar dig inte att lära in detta på din häst då det ofta slutar i att hästen smäller upp en hov när den tigger godis eller annat. Sådana här små "söta" konster blir lätt olater om man inte är väldigt säker på vad man håller på med.
 
Sv: Vacker hov :)

Jo, det är viktigt att vara konsekvent och bara göra det på kommando. Det gäller alla trick ;)
 

Liknande trådar

Träning Bakgrundsinfo: Hästen är till salu och blir inriden nu. 6 år. Hästen står på ridskola. Jag har ett stort intresse för denna häst som är...
Svar
9
· Visningar
1 498
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 329
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 759
Senast: Fiorano
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 048
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp