Vacker men rörande jul.

P

pufffan

God fortsättning mine venner.
Hur har eran jul vare? Min jul har varit så sagolik vacker.

Alla pojka och deres barn kom till mig och åt julamiddag. Valdemar var ju med han med såklart.
Vi hade bestämt Valdemar och jag att vi bare skull ha levade ljus på julafton. Det var så vackert. Valdemar och jag hade vare i stallet och gett Kotte och Lillrose lit mat för natta.
När vi kom in så var det så fint. Alle mine kere satt i stor salen runt bordet. Bara stearinljus från kandinabel och kakelungna gav ifrån sig ett vackert sken Karlsson låg i sin korg och njöt.

Kan det bli bätter? Jag vet ju int om jag lever till näste jul så det var så fint att ha alle hoss mig.

Maten tyckt alle myck om. Det gör mig så glader. Det var ganske myck jobb med den. sedan så fick dom ena rejäl slant till sin rese med. Dom tyck att det var för myck men som jag bruk säge. Tid och penger har jag så det räck. Värre är det med venner. Dom går ju bare bort en etter en hele tida. Nu är det bare jag och Valdemar kvar ju.
Då är det skönt att få sitte lit här på bukefalos och skriv av sig lit.

Rut.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vacker men rörande jul.

God fortsättning på dig med Pufffan. Det låter som en helt underbar julafton.
 
Sv: Vacker men rörande jul.

det låter som en trevlig julafton, du lever nog länge till! :)
 

Liknande trådar

Relationer Skulle vilja höra hur andra tänker kring följande situation. Vi har de senaste 11 åren alltid firat jul hos oss, innan dess firade vi...
18 19 20
Svar
383
· Visningar
32 886
Senast: _Taggis_
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 815
Äldre Nu börjar ångesten komma krypande och jag hatar att känna såhär varje år. Mina föräldrar är skilda sen ca 30 år tillbaka, de har två...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 398
Hundhälsa Inlägget jag aldrig trodde jag skulle skriva... Det tar emot såå, men jag behöver lite input från människor utifrån tror jag.. Jag har...
2
Svar
26
· Visningar
6 588
Senast: Modig_Korn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp