Vacker utan spackel

sommarljum

Trådstartare
Finns det någon här som helt slutat sminka sig, inklusive slutat färga håret och ingen brun utan sol? Även till trots för gråa hårstrån, pigmentfläckar eller andra ojämnheter i ansiktet, ljus hy, ljusa ögonfransar och bryn mm.

Någon som slutat med smink helt och ändå lyckas vara "framgångsrik" på Tinder, jobbintervju, fest, jobb med kundkontakt och bilder mm. utan smink?

Jag har inte alltid smink men känner att jag vill vara fri nog att vara utan smink vid alla sammanhang egentligen. Tänk att slippa använda några pengar eller tid på smink, och att känna att man ändå är bra nog för alla runt en precis som man är.

Det känns som att det är så få som väljer att vara helt utan smink vid alla sammanhang, finns ni? Vilka kvinnliga kändisar och offentliga personer finns som aldrig sminkar sig alls?

Från såhär med smink :bag: till såhär fri och glad utan :banana:
 
Inget smink, eller färgat hår.

Pigmentfläckar har jag sedan ett par år tillbaka, de gör mig lite ledsen ibland, inte så kul att känna hur man åldras alla dagar i veckan.
Jag tror inte jag har några gråa hår, men är halvblond så de kanske gömmer sig. Kommer inte att färga i framtiden heller.
 
Har inte slutat, jag har aldrig börjat. Aldrig ens gått till en frisör. Är så ointresserad av utseende helt enkelt. Jobbar med lantbruk så där finns ju absolut inget behov av att vara fin heller. :)
 
Finns det någon här som helt slutat sminka sig, inklusive slutat färga håret och ingen brun utan sol? Även till trots för gråa hårstrån, pigmentfläckar eller andra ojämnheter i ansiktet, ljus hy, ljusa ögonfransar och bryn mm.

Någon som slutat med smink helt och ändå lyckas vara "framgångsrik" på Tinder, jobbintervju, fest, jobb med kundkontakt och bilder mm. utan smink?

Jag har inte alltid smink men känner att jag vill vara fri nog att vara utan smink vid alla sammanhang egentligen. Tänk att slippa använda några pengar eller tid på smink, och att känna att man ändå är bra nog för alla runt en precis som man är.

Det känns som att det är så få som väljer att vara helt utan smink vid alla sammanhang, finns ni? Vilka kvinnliga kändisar och offentliga personer finns som aldrig sminkar sig alls?

Från såhär med smink :bag: till såhär fri och glad utan :banana:
Jo sedan ganska lång tid tillbaka har jag inte omakat mig med någonting sådant.

Nej jag är inte "framgångsrik" på ngt Tinder eller fester eller något sådant. Vet inte vad kriterierna för detta är men använder inte Tinder och har aldrig som mål att vara framgångsrik på fester, utan att ha kul. I övrigt är jag ganska reserverad så kan ju inte testa att vara sprudlande och populär med eller utan sminkning direkt och notera skillnad, men hade spontant trott att det är leendet och ögonkontakten som gör dig attraktiv på intervjuer och jobb, inte sminket. (kollegor som slutat sminka sig ser mycket "snällare" ut för mig, men kanske inte för någon annan). I kundkontakter tycker jag det går utmärkt som det är, kanske har ngt mascara ibland om jag kommer ihåg.

Har gråa hår, men är inte ojämn i hyn.
 
Nej, och de jag vet som inte sminkar sig lägger ännu mer tid och pengar på att vårda huden till perfektion så jag vet inte, känns liksom inte värt det heller att gå på ständiga ansiktsbehandlingar för att spara 10 min varje morgon. För det är vad det tar för mig att sminka mig iaf.
 
Sminkar mig högst 10 gånger om året. Det är skönt att slippa dona med det! Färga håret, det var nog 15 år sedan senast. Smörjer anstiktet med dagkräm på morgonen med spf i och använder solkskydd på sommaren på resten var kroppen. That's it.
Har inte mycket kundkontakt, jobbar med ekonomi, men desto mer kontakt med VD och övriga chefer. Ingen reaktion, de har nog vant sig :p
 
Det hade ju varit drömmen, tyvärr har jag tråkig hy som dels ser förskräcklig ut utan smink och dessutom mår bättre med vissa mineralfoundations .
Har fått frågor om jag är sjuk/ förfrusit ansiktet/mm när jag varit utan smink :down:
Med lite foundation blir det milsvid skillnad och lägger jag till mascara och målar ögonbryn medans jag ändå är igång, så blir resultatet rätt bra med minimal ansträngning.

Själv är jag glad och tacksam över att det finns smink som gör att jag ser normal ut :bump:
 
Jag älskar smink! Mår bra och blir piggare :banana: när jag får på lite mascara på fransarna. Jag har nästan alltid mascara och ögonskugga på mig. Framför allt när jag har dagar med många videomöten. Sitter jag hemma och jobbar utan videmöten, då kammar jag knappt håret :angel:

Jag använder foundations ibland, men då är det väldigt lätta varianter som inte lägger sig i porerna. Jag är dock extremt noga med min hudvård och använder aktiva produkter. Är också noga med solskydd för att inte utsätta huden för snabbare åldrande än vad som behövs, vilket är viktigt för mig. Har full förståelse att andra göra andra prioriteringar.

Jag har dock slutat färga håret. Jag har gått från rödhårig till silvervit. Mitt gråa hår är så himla svårt att färga. Jag måste då gå till frissan och få det gjort. Är inte värt pengarna helt enkelt! Jag har också kort frisyr, vilket gör att jag prioriterar besök till frissan och klipper mig var 8:e vecka. Skulle inte överleva annars :D

/Lizzie
 
Jag sminkar mig i princip aldrig, har kanske läppstift 3 ggr om år, färgar inte håret eller nått sånt heller. Har aldrig fått några negativa kommentarer på det. Tycker det är skönt att inte behöva lägga varken pengar eller tid på sminka sig eller framför allt ta bort sminket.
 
Jag sminkar mig inte ens varje månad. Igår hade jag mascara, det var första i april :D Äger även en BB-cream, men den används ytterst ytterst sporadiskt. Jag har alltid varit sån, har aldrig haft problem med att få viss uppmärksamhet från potentiella partners trots detta. Angående Tinder osv så var det full fart när det begav sig. Inga bekymmer på den fronten, inte IRL heller.

Jag är kass på hudvård också. Har nån rengöringsmousse som jag väl kommer ihåg ett par gånger i veckan. Även en nattcreme som jag smörjer med ibland om jag blir torr i pannan (även dagtid).

Ljusar upp håret ibland, kanske två gånger om året, men vill helst inte dölja det gråa som börjar komma.
 
Framgångsrik på fester? Jag förstår inte frågan? Har man kul är festen lyckad?
Jag sminkar mig kanske 10 gånger om året.
Jag har jobb, har inga problem att hitta nån att dejta när jag vill det. Har inte provat internetdejting dock.
Och jag lägger cirka 100kr om året på hudprodukter
 
Nej, och de jag vet som inte sminkar sig lägger ännu mer tid och pengar på att vårda huden till perfektion så jag vet inte, känns liksom inte värt det heller att gå på ständiga ansiktsbehandlingar för att spara 10 min varje morgon. För det är vad det tar för mig att sminka mig iaf.
Jag skippar hudvård också.
Faktum är att jag rent av direkt undviker den, onödigt att peta i något som verkar funka.

Men har blivit lite torrare så använder enstaka gånger någon olja på kvällen, och hudkräm. Typ låt säga en gång i veckan. För ofta blir det bara finnar och elände.
 
Finns det någon här som helt slutat sminka sig, inklusive slutat färga håret och ingen brun utan sol? Även till trots för gråa hårstrån, pigmentfläckar eller andra ojämnheter i ansiktet, ljus hy, ljusa ögonfransar och bryn mm.

Någon som slutat med smink helt och ändå lyckas vara "framgångsrik" på Tinder, jobbintervju, fest, jobb med kundkontakt och bilder mm. utan smink?

Jag har inte alltid smink men känner att jag vill vara fri nog att vara utan smink vid alla sammanhang egentligen. Tänk att slippa använda några pengar eller tid på smink, och att känna att man ändå är bra nog för alla runt en precis som man är.

Det känns som att det är så få som väljer att vara helt utan smink vid alla sammanhang, finns ni? Vilka kvinnliga kändisar och offentliga personer finns som aldrig sminkar sig alls?

Från såhär med smink :bag: till såhär fri och glad utan :banana:

Jag använder aldrig smink och färgar inte heller håret. Folk får ta mig som jag är.. med skavanker och allt. Men jag har å andra sidan inga planer på att bli framgångsrik heller.
 
Jag sminkar mig inte och sedan några år tillbaka färgar jag inte heller håret. Äger inte en enda sminkprodukt. Inte heller håller jag på med ansiktskrämer eller tvättar ansiktet på något speciellt sätt. I mitt badrum finns det tvål, schampo, balsam och duschcreme. That's it.

Nu gillar jag inte fester, men jag har inga problem socialt som beror på att jag inte sminkar mig. Har varit på anställningsintervjuer där de vill ha mig, har fått partners och många som varit intresserade av "mer än vanlig vän-relationer". Det går med andra ord jättebra att vara helt utan smink.

Det enda jag gör för mitt utseende är att forma ögonbrynen ibland, se till att vara ren och vid behov klä mig lite snyggare (tex vid just anställningsintervjuer). Mitt hår är mer av praktisk längd än snygg längd, eller ja, det mest praktiska vore kanske att raka mig men där kommer väl någon form av utseendegrej in ändå.
 
Finns det någon här som helt slutat sminka sig, inklusive slutat färga håret och ingen brun utan sol? Även till trots för gråa hårstrån, pigmentfläckar eller andra ojämnheter i ansiktet, ljus hy, ljusa ögonfransar och bryn mm.

Någon som slutat med smink helt och ändå lyckas vara "framgångsrik" på Tinder, jobbintervju, fest, jobb med kundkontakt och bilder mm. utan smink?

Jag har inte alltid smink men känner att jag vill vara fri nog att vara utan smink vid alla sammanhang egentligen. Tänk att slippa använda några pengar eller tid på smink, och att känna att man ändå är bra nog för alla runt en precis som man är.

Det känns som att det är så få som väljer att vara helt utan smink vid alla sammanhang, finns ni? Vilka kvinnliga kändisar och offentliga personer finns som aldrig sminkar sig alls?

Från såhär med smink :bag: till såhär fri och glad utan :banana:
*Räcker upp en hand
Jag har nästintill aldrig använt smink.
Var väl ett par år i 20årsåldern jag använde en del creme puder och kanske lite läppglans.
Färgade håret rätt mycket ett tag, men slutat med det sen x antal år.
Och ja, jag har gråa hårstrån.

Jag är nog naiv, men förstår inte ens varför man inte skulle lyckas med jobbintervju på grund av det?
Nu är jag inte heller någon festmänniska, men har inga speciella betänkligheter för att gå på fest utan smink eller vara med på bild.
Sedan så undviker jag gärna att vara med på bilder som delas hej vilt, men det har inte med sminket att göra.

Nu har jag väl inte mycket ojämnheter eller pigmentfläckar i ansiktet förvisso, så den delen kan jag inte uttala mig om hur jag hade gjort, men min känsla är att jag ändå inte hade orkat hålla på med smink.
 
Framgångsrik på fester? Jag förstår inte frågan? Har man kul är festen lyckad?
Jag sminkar mig kanske 10 gånger om året.
Jag har jobb, har inga problem att hitta nån att dejta när jag vill det. Har inte provat internetdejting dock.
Och jag lägger cirka 100kr om året på hudprodukter
Jag förstår nog inte riktigt frågan heller. Tycker man ser kvinnor överallt utan smink eller krusiduller i håret 😅 Särskilt de senaste åren.
 
Jag sminkar mig när det är fest, då hör det liksom till festkläderna. Annars aldrig och har inget problem med det. För några år sen skulle jag fira midsommar med ett kompisgäng och insåg det sjuka i att alla bytte om till finkläder men bara vi tjejer sminkade oss. Sen dess sminkar jag mig i princip aldrig på fest med nära vänner/familj heller.

Eller nu ljög jag. Jag använder faktiskt läppstift då och då till vardags när jag bara är hemma för att jag gillar färg och för att jag en gång läste att killar hatar läppstift :p
 
Sminkar mig inte! Dock färga håret emellanåt för jag tycker är kul.

Händer enstaka gånger gör mig extra piffig typ med Mascara, senaste var på en konsert på hotell/klubb, innan dess var nog års sen :rofl:
Sen är jag ingen festmänniska, går typ aldrig ut (förutom senaste som var pga gratis konsert med favorit gruppen). Har sambo, som tog kontakten först av oss två, så tja verkar ju gått bra ;):D

Har gått bra med jobbintervjuer, har inte haft flyt nog behålla jobb det senaste. Men det har inte vart sminkets fel, eller mig själv heller för den delen.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 750
Senast: AraSlei
·
Äldre Snart 36 år gammal finner jag mig plötsligt stående utan varken jobb, häst eller man. Mitt liv är ett helt oskrivet blad och det är med...
2
Svar
36
· Visningar
2 937
Senast: Tranan
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Min skrivlust går i vågor, och lagom till att jag nu började känna att ebb håller på att vända till flod när det gäller min skrivklåda...
Svar
6
· Visningar
2 855
Senast: cassiopeja
·
Anläggning Vet inte om detta passat bättre på Förälder, Senior, Anläggning... det är lite av varje. Såhär är det (väldigt hårt sammanfattat): Jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 425

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp