Vackraste namnet?

I mitt tycke då men...

Tjej:
Andromeda (om man nu kan heta det som människa...)
Denise
Eleonora
Enya
Gustava
Idun
Isolde
Juni
Minerva (om man nu kan heta det...)
Pandora
Teodora

Kille:
Anthon
Cedric
Florian
Johannes
Matteus
Milton (om det nu är ett människonamn...)
Philip
Silas (om man nu kan heta det...)
 
Oj. Jag vet inte om jag kan tänka mig att några namn alls är vackra. Fina namn, ja, namn jag tycker om, ja. Men vackra namn..? Tyvärr är det betydligt lättare för mig att komma på fula namn, mitt eget är tyvärr ett praktexempel på fult namn :p
 
Oj. Jag vet inte om jag kan tänka mig att några namn alls är vackra. Fina namn, ja, namn jag tycker om, ja. Men vackra namn..? Tyvärr är det betydligt lättare för mig att komma på fula namn, mitt eget är tyvärr ett praktexempel på fult namn :p

Vad heter du på riktigt då? Följer dig på instagram och om det är ditt riktiga namn tycker jag att det är riktigt fint :)
 
Vad heter du på riktigt då? Följer dig på instagram och om det är ditt riktiga namn tycker jag att det är riktigt fint :)
Yep, det är mitt riktiga namn som jag använder där :) Började ogilla det i skolan när jag var liten. Minns fortfarande hur vi skulle skriva upp våra namn och sedan skriva någon personlig egenskap som började på varje bokstav... Inte helt lätt med mitt namn direkt och "alla" andra klasskamrater skrattade åt hur uselt det gick för mig, hur dåligt mitt namn var osv.
 
Liv! Det döpte jag min häst till. Får jag en dotter till i framtiden ska hon få heta det med.
 
Anastasia, Natalia och Ekaterina tycker jag mycket om. Liv också. Och Iveta.

Vad det gäller mansnamn gillar jag Bastian, Bram och Alexander. Och Bernhard.
 
Vackert vet jag inte om alla tycker, men Heldi tycker jag otroligt mycket om och det har en betydelse för mig. Båda mina döttrar heter det men har andra namn som tilltalsnamn. Tror det är sju personer i landet som heter det, ganska ovanligt.
Som tilltalsnamn heter mina barn Jonathan, Linus, Gabriel, Smilla och Elvira.

Nu ska jag inte ha fler barn men jag gillar namn som Sissel, Ekaterina, Julija, Liv, Björn..
 
Jag tycker om många namn med diftonger.

Tex Daniel, Florian, Sebastian, Joel eller Julia, Ciara, Noelle

det blir "mjukt" med två vokaler ihop. :)
 

Liknande trådar

Kultur Jag försöker komma på namnet på en amerikansk skådespelare, men det kommer inte fram. Han var mest aktiv skulle gissa 90-talet...
Svar
3
· Visningar
536
Senast: AbCdE
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 624
Senast: MML
·
Fritid Bokade flygbiljetter till Kenya via KLM:s hemsida häromdagen. Min resekompis har en accent både i sitt för och efternamn, men bokningen...
Svar
9
· Visningar
591
Senast: gulakatten
·
Kultur Jag snubblade över det här namnet i ett sammanhang idag och insåg att det är en karaktär i något jag har läst, men trots funderande och...
Svar
1
· Visningar
425
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp